یکشنبه 26 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری دادگاه ۱۰ دانشجوی دانشگاه مازندران و اعتراض اين دانشجويان به شکنجه آن ها در دوران بازداشت، اميرکبير

صبح دوشنبه گذشته دادگاه دسته جمعی ۱۰ نفر از دانشجويان دانشگاه مازندران که پس از حوادث خرداد ماه اين دانشگاه بازداشت شده بودند برگزار شد. محاکمه ی اين دانشجويان در حالی در شعبه ی ۱۰۱ دادگاه عمومی و انقلاب بابلسر برگزار گرديد که برای نيمی از اين دانشجويان هيچ احضاريه ای برای حضور در دادگاه ارسال نشده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير، ميلاد حسينی کشتان، علی نظری، سياوش صفوی، مازيار يزدانی نيا، شوانه مريخی، علی عباسی، علی دنياری، رحمان يعقوبی، مجيد آقايی و سمکو بابکری، ۱۰ دانشجويی بودند که پس از انکه مدتی را به دليل تجمعات ۲۵ و ۲۶ خرداد در بازداشت اداره اطلاعات بابل بودند، در روز دوشنبه مورد محاکمه قرار گرفتند.

براساس آنچه که در احضاريه ی اين دانشجويان ذکر شده، اتهام اين دانشجويان «اخلال در نظم عمومی» عنوان شده است. اما هنگام حضور دانشجويان در دادگاه، در کيفرخواستی که بدون حضور مدعی العموم توسط خود قاضی قرائت شد، اين اتهام به «برگزاری تجمع غيرقانونی» تغيير کرده بود. در اين دادگاه برخلاف رويه ی قانونی دادستان يا نماينده ی مدعی العموم جای خود را به نماينده ای از وزارت اطلاعات داده بود که نقش شاکی خصوصی پرونده را ايفا می کرد. اين فرد که در دادگاه نقش شاکی دانشجويان را ايفا می کرد با حمله به دانشجويان و تهديد آنها مانع از دفاع مناسب آنها از خود می شد. اين فرد در حمله به يکی از دانشجويان که به قاضی اعلام کرده بود هم توسط نيروهای بسيجی و سپاهی در حمله ی آنها به دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و هم توسط مامورين اطلاعات در طول بازداشت، گفت «آنها نيرو های مردمی بودند از محلات اطراف و سربازان امام زمان هم کسی را شکنجه نمی کنند و ادعای شما دانشجويان دروغ است.»

دو تن از دانشجويان نيز دراين دادگاه با بيان اتفاقاتی که در اداره آگاهی بابلسر برايشان روی داده است از قاضی پرونده خواستار رسيدگی به اين موضوع شدند. اين دو دانشجو با بيان اين که سروانی در اداره ی اگاهی به نام «سيد جوادحسينی » با تهديد انها به تجاوز جنسی اقدام به برهنه کردن آنها کرده است. به گزارش خبرنامه اميرکبير اين دو دانشجو مدعی شدند که اين سروان اداره آگاهی با ضرب و شتم شديد آنها و با تهديد به شکنجه ی جنسی، آنها را برهنه کرده و مورد ضرب و شتم قرار داده است.

به گزارش فعالين دانشجويی اين دانشگاه اين سروان اداره آگاهی در روز های ۲۵ و ۲۶ خرداد که حدود ۱۵۰ نفر از دانشجويان اين دانشگاه تحت بازداشت نيروی انتظامی قرار گرفتند، مسئول شکنجه و تهديد دانشجويان دختر و پسر بازداشتی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016