دوشنبه 27 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آرای حامد کرزی در انتخابات "زير پنجاه درصد رفت"، بی بی سی

بی بی سی دريافته که در نتيجه بررسی ادعاهای تقلب در انتخابات رياست جمهوری افغانستان، آرای حامد کرزی به زير پنجاه درصد رفته است.

نتايج ابتدايی انتخابات، آرای آقای کرزی را حدود پنجاه و پنج درصد اعلام کرده بود، اما تاييد اين نتايج به دليل بررسی ادعاهای تقلب در انتخابات، حدود دو ماه وقت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شماری از مسئولان به بی بی سی گفته اند که با ابطال بخشی از آرا، آقای کرزی قادر به تکميل بيش از پنجاه درصد آرا برای برنده شدن در انتخابات نشده است.

بر اساس قانون، حالا انتخابات افغانستان، ميان حامد کرزی و نزديک ترين رقيب انتخاباتی او، عبدالله عبدالله، به دور دوم خواهد رفت؛ با اين حال، ستاد انتخاباتی حامد کرزی گفته که آنها هنوز منتظر اعلام رسمی نتايج از سوی کميسيون انتخابات هستند.

پيش از اين، اعضای ارشد جناح کرزی گفته بودند که آنها در مورد کار کميسيون رسيدگی به شکايات انتخاباتی ترديد دارند و احتمالا نتايج کار اين کميسيون را نخواهند پذيرفت.

'آرای تقلبی'
کميسيون رسيدگی به شکايات انتخاباتی در گزارش روز دوشنبه، نوزدهم آگوست، اعلام کرد که آرای ۲۱۰ مرکز رای دهی به دليل ترديد در مورد سلامت آنها باطل شده است.

اين کميسيون می گويد، "شواهد واضح و قابل قبولی" مبنی بر تقلبی بودن آرای اين مراکز انتخابات در دست دارد که در سراسر افغانستان موقعيت داشته اند.

ناظران اتحاديه اروپا قبلا اعلام کرده بودند که در مورد سلامت حدود يک و نيم ميليون رای ريخته شده به صندوقها در انتخابات بيستم آگوست ترديد وجود دارد که بيش از يک ميليون از اين آرا، مربوط به حامد کرزی می شود.

کميسيون رسيدگی به شکايات انتخاباتی در افغانستان ظرف حدود دو ماه گذشته سرگرم بررسی ادعاهای تقلب در انتخابات بوده است.

اين کميسيون نتايج کار خود را به کميسيون انتخابات افغانستان تحويل داده و اين کميسيون بايد نتايج نهايی انتخابات را اعلام کند.

تحليلگران می گويند، کميسيون انتخابات افغانستان براساس قانون مکلف به پذيرفتن تصميم کميسيون بررسی شکايات انتخاباتی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016