پنجشنبه 30 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: لزوم اطلاع رسانی آزاد و بدون سانسوراز وقايع کشور، ايلنا

- رسانه های ما نبايد با اطلاع رسانی خلاف واقع مخاطبان خود را به سوی رسانه های خارج از کشور سوق دهند
- تمسک به اسلام و تاکيد بر قانون اساسی می تواند بسياری از معضلات و مشکلات پيش آمده را به خوبی برطرف نمايد.


ايلنا:رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام،با تاکيد برلزوم اطلاع رسانی آزاد و بدون سانسور از وقايع و مسائل کشور ،گفت:رسانه های ما نبايد با اطلاع رسانی خلاف واقع مخاطبان خود را به سوی رسانه های خارج از کشور که اخبار راست و دروغ و تحريف شده به خورد مردم می دهند ، سوق دهند .
به گزارش ايلنا، آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ديدار جمعی از فضلا و مدرسان حوزه علميه قم، روحانيت را استوانه اسلامی و ملی جامعه و حوزه های علميه را سرمايه های اسلام و انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به تکاپوی طلاب و علما گفت: توجه حوزه های علميه به مسائل و مشکلات کشور با توجه به مبانی اسلام و انقلاب و به دور از ترس و تملق پديده مبارکی است که می تواند زمينه اصلاح اساسی بسياری از معضلات کنونی کشور را فراهم کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی مبانی تدوين شده و ساختار نظام و انقلاب زير سايه ارشادات حضرت امام (ره) را خوب و صحيح عنوان کرد و گفت : متاسفانه عليرغم مبانی و ظرفيت های خوب و صحيحی که در نظام وجود دارد برخی عملکردهای نادرست ، دغدغه ها و شائبه هايی را در اذهان عمومی و بين المللی ايجاد کرده است.
آيت الله هاشمی رفسنجانی ترس و تملق را آفت حيات جامعه اسلامی دانست و با اشاره به حريت و آزاديخواهی در اسلام و حوزه های و روحانيون در طول تاريخ ، وظيفه و مسووليت فضلا ، طلاب و حوزه های علميه را در مقطع کنونی سنگين توصيف کرد و گفت : انقلاب اسلامی و مبارزات پيش ازانقلاب با حرکت حوزه ها و انتقادات سازنده آنان به وضع موجود شروع شد که به پيروزی انقلاب اسلامی انجاميد .
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اساس و پايه های انقلاب اسلامی را قابل دفاع خواند و تصريح کرد : همه بايد توجه کنيم که هيچ گاه عملکرد های نادرست به پای اسلام و نظام دينی نوشته نشود.
رييس مجلس خبرگان رهبری تفکيک ميان حوزه و دانشگاهيان را يکی از خطرات مقطع کنونی خواند و با تاکيد بر لزوم فعاليت و تحرک بيشتر حوزه های علميه گفت : در حال حاضر تمسک به اسلام و تاکيد بر قانون اساسی می تواند بسياری از معضلات و مشکلات پيش آمده را به خوبی برطرف نمايد و اگر در جايی اشکال قانونی احساس می شود ، می توان با راهکارهای پيش بينی شده نسبت به اصلاح قانون عمل کرد .
آيت الله هاشمی رفسنجانی با تاکيد برلزوم اطلاع رسانی آزاد و بدون سانسور از وقايع و مسائل کشور ، تصريح کرد : رسانه های ما نبايد با اطلاع رسانی خلاف واقع مخاطبان خود را به سوی رسانه های خارج از کشور که اخبار راست و دروغ و تحريف شده به خورد مردم می دهند ، سوق دهند .
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام فضای بالنده ايجاد شده در حوزه های علميه را به نقع اسلام ، نظام ، ايران و تشيع خواند وتصريح کرد :‌حرکت اصلاحی معمولا در کوتاه مدت ثمر نمی دهد و دلسوزان بايد با صبر و متانت ، مباحث را به پيش ببرند.
وی در بخش ديگری از اظهاراتش گفت : روحانيت در طول تاريخ ملجا و پناه مردم بوده و هروقت قدرت به مردم ستم روا می داشته روحانيت در کنار مردم قرار داشتند .
در ابتدای حجج اسلام قادری حسينی ، مرتضوی ، راسخی ، صفوی و چند تن ديگر به نمايندگی از حاضران باطرح مباحث مطرح در حوزه های علميه در مقطع کنونی به تشريح شرايط حال حاضر کشور پرداختند و خواستار مساعدت آيت الله هاشمی رفسنجانی برای برون رفت از وضع کنونی شدند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016