یکشنبه 3 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاریجانی: می خواهند سوخت مان را از دست مان بگیرند، رادیو بین المللی فرانسه

ناصر اعتمادی

علی لاریجانی رئیس مجلس اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان این کشور، ایسنا، پس از اشاره تلویحی به موافقتنامۀ پیشنهادی آژانس بین المللی انرژی اتمی، کشورهای غربی را متهم به فریبکاری در مذاکرات خود با ایران کرد و گفت : غربی ها اصرار دارند به سمت نوعی فریبکاری بروند ویا مواردی را به ایران تحمیل کنند.

علی لاریجانی تأکید کرد که هیچ ارتباطی میان تحویل اورانیوم غنی شدۀ ایرانی به خارج و دریافت اورانیوم غنی شده تا سطح بیست درصد نمی بیند جز اینکه غربی ها بخواهند "به جای تحویل سوخت به ایران، سوخت این کشور را از آن بگیرند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس مجلس اسلامی ایران که از این قصد به عنوان "شیطنت" یاد کرد در جای دیگری از اظهاراتش افزود : تازه تضمینی هم وجود ندارد که بعد از گرفتن اورانیوم های غنی شدۀ ایران با غلظت پائین سوخت نیروگاه های ایران را تأمین کنند.

دیروز همچنین علاءالدین بروجرودی رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اسلامی ایران گفت : بهتر است که این کشور به جای تحویل اورانیوم های غنی شدۀ خود به خارج اورانیوم غنی شده تا سطح بیست درصد را خریداری کند.

نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با نشریه واشنگتن پست گفت : هر توافق بین المللی ای با ایران بر سر پروندۀ اتمی این کشور باید در خصوص توقف غنی سازی اورانیوم از سوی این کشور صراحت داشته باشد.

بنیامین نتانیاهو در این مصاحبه گفته است : باید جامعۀ بین المللی بر ایران فشار بیاورد تا غنی سازی اورانیوم را متوقف کند. نخست وزیر اسرائیل تأکید کرده است : هدف از غنی سازی اورانیوم توسعۀ توانایی تولید سلاح اتمی است و به همین خاطر هر راه حلی در بحران اتمی ایران باید با توقف فعالیت غنی سازی اورانیوم از سوی این کشور همراه باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016