سه شنبه 5 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورش در زندان رجايی شهر کرج، مجموعه فعالان حقوق بشر

يکشنبه شب اندرزگاه ۱ زندان رجايی شهر کرج صحنه درگيری بين زندانيان و گارد زندان و همچنين اعلام حالت فوق العاده بود.
به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه يکشنبه شب، سوم آبان ماه در حين توزيع غذا در قسمت سلول‌های انفرادی (معروف به سوئيت) اندرزگاه ۱ زندان رجايی شهر کرج با درگيری چند زندانی با ماموران حاضر در محل و سپس گشودن درهای ساير سلول ها جمعيتی بالغ بر ۴۰ تن از زندانيان هسته اوليه‌ی شورش در اين بند را ايجاد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين زندانيان سپس با ورود به سالن‌های عمومی و پيوستن ساير زندانيان جمعيتی بالغ بر صدها نفر شدند.
مسئولان زندان با اعلام حالت فوق العاده، دستور بستن تمامی تلفن‌های زندان، پلمپ تمامی درهای سالن‌ها را صادر کردند به طوری‌که حتی زندانيان نيازمند رسيده‌گی پزشکی با مخالفت مسئولين برای اعزام بر اساس برنامه به بهداری مواجه شدند.
گزارش شده است، رئيس سازمان زندانها نيز به همراه هياتی در زندان رجايی شهر کرج حاضر شده بود.
اين درگيری که با اقدامات مسئولين به ساير اندرزگاه‌های زندان سرايت نکرده بود نهايتا با درگيری ۴ ساعته بين گارد زندان که بالغ بر ۶۰۰ تن گزارش شده‌اند با زندانيان معترض در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه شب به پايان رسيد.
تعداد زيادی از زندانيان در اين درگيری زخمی شده و تعدادی ديگر نيز بازداشت شده‌اند. از تلفات احتمالی اين درگيری کماکان اطلاعی در دست نيست، لازم به ذکر است عبور و مرور و امکان تلفن از صبح امروز برای زندانيان آزاد اعلام شد.
همچنين بايد يادآوری نمود اين زندان محل زندانی بيش از ۶۰ زندانی سياسی از سراسر کشور به صورت تبعيدگاه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016