شنبه 9 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون اول قوه قضائيه: بيش از ۵۰ مورد حکم نسبت به پرونده بازداشت‌شدگان صادر شده است، ايلنا

- ۵۰۰ قاضی زن در ايران وجود دارد
- دستگاه قضايی تاکنون پرونده ناامن‌کنندگان و اغتشاش‌گران را در دست بررسی در دادگاه، دادسرا و دادگاه تجديدنظر دارد.


ايلنا: معاون اول قوه قضائيه خبر داد:تاکنون بيش از ۵۰ مورد حکم نسبت به پرونده بازداشت‌شدگان صادر شده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسی در حاشيه نشست امروز مربوط به حقوق زنان و کودکان در فرآيند عدالت قضايی در پاسخ به اين سئوال که چه اقداماتی برای احقاق حق زنان و کودکان صورت گرفته تاکيد کرد: معتقدم که در نظام اسلامی با وجود فقه غنی، قانون اسلامی و قوانين موضوعه ايران در جايگاه مدعی قرار داد نه متهم به طوری که امروز کشورهای غربی بايد به اين سئوال جواب دهند که چرا حقوق زن را ضايع می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه اگر دو عنصر در اين زمينه شناخته نشود حق زن نيز شناخته نمی‌‌شود، افزود: بايد اصل انسانيت پذيرفته شود به طوری که زن و مرد در اين اصل هيچ تفاوتی ندارند اما عرصه هويت زن نياز به بررسی و شناسايی دارد.
رئيسی در مورد لايحه حمايت از خانواده خاطر نشان کرد: چنين لايحه و قانونی نسبت به کودکان و زنان الزامی است و بايد به صورت جامع و کار کارشناسی در مجلس تصويب شود چرا که اين لايحه می‌تواند در تداوم راه و احقاق حق کمک کند.

سخنگو به زودی انشاءالله تعيين می‌شود
معاون اول قوه قضائيه در پاسخ به سئوالی مربوط به آنکه بالاخره تکليف سخنگوی قوه قضائيه چه شد، گفت: انشاءالله تکليف آن هر چه زودتر مشخص می‌شود.

بيش از ۵۰ مورد حکم در حوادث اخير پس از انتخابات صادر شده است
رئيسی در پاسخ به اين سئوال که مقام معظم رهبری در بيانات خود فرمودند که زير سئوال بردن انتخابات جرم بزرگ است و اين فرمايش تکليف را برای قوه قضائيه سخت‌تر می‌کند، گفت: حقيقتا آنهايی که پس از انتخابات اخير القاء تقلب، ايجاد نا امنی و تشويش اذهان عمومی کردند، مرتکب جرم بزرگی شده و بايد در برابر آنچه که مرتکب شدند، پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: دستگاه قضايی تاکنون پرونده ناامن‌کنندگان و اغتشاش‌گران را در دست بررسی در دادگاه، دادسرا و دادگاه تجديدنظر دارد و تاکنون بيش از ۵۰ مورد حکم نسبت به پرونده مربوط به اغتشاش‌گران صادر شده است.
معاون اول قوه قضائيه ادامه داد: تمام رسيدگی‌ها با محوريت قانون اعمال می‌شود و در رسيدگی به پرونده آنها تاکيد شده که در پرونده آنها تسريع شده و کارهای پرونده با سرعت بيشتری پيگيری شود.

۵۰۰ قاضی زن در ايران وجود دارد
رئيسی تعداد قضات زن را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: البته تعداد قضات بيش از ۸۰۰ نفر بوده و بيشتر بانوان در دادگاه‌ها مشغول هستند.
به گزارش خبرنگار ايلنا همچنين معاون اول قوه قضائيه در برابر سئوال مربوط به سه شهروند آمريکايی که به صورت غيرمجاز از مرزهای عراق وارد کشور شدند، پاسخی نداد و اعلام کرد که در اين زمينه آمادگی برای پاسخ دادن ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016