چهارشنبه 13 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در باره مجروح و بازداشت شدن شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آميز

مردم شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آميز با خشونت های غير متناسب روبرو شدند

۱۳ آبان ۱۳۸۸ - به گزارش کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، امروز نيروهای امنيتی و شبه نظامی بر خلاف معيارهای بين المللی استفاده متناسب از زور در تظاهرات مسالمت آميز، برای پراکنده کردن هزاران نفر از مردم معترض در خيابان های تهران و ساير شهرها، به خشونت های سبعانه متوسل شدند که منجر به زخمی شدن و بازداشت تعدادی از مردم شد. اين اعتراضات به موازات تظاهرات رسمی دولتی در تائيد سی امين سالگرد اشغال سفارت امريکا در ايران برپا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ساير شهرها از جمله شيراز، رشت ، تبريز و اصفهان نيز اعتراضات برپا بود. از تبريز گزارش شده است که پس ازاينکه نيروهای امنيتی با استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل به مردم معترض حمله کردند، تعداد زيادی از آنها را بازداشت کردند.

شاهدان عينی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفتند که عليرغم تهديد های شديدی که برای خفه کردن مردم از طريق پيامک ها به دست مردم رسيده بود مبنی بر اينکه در صورت شرکت در تظاهرات مورد پيگرد قضايی قرار می گيرند، و همچنين بستن ايستگاه های مترو در مراکز احتمالی تجمعات، هزاران نفر از معترضين در ميدان هفت تير، کارگر شمالی و ساير نقاط تهران حضور پيدا کردند و با تعداد بيشماری از نيروهای ضد شورش که توسط شبه نظاميان پشتيبانی می شدند، مواجه شدند. حضور بی شمار نيروهای امنيتی و ضد شورش و حملات سبعانه وجه مشترک گزارش های همه شاهدان عينی بود.

در حاليکه بازداشت هدفمند فعالان دانشجويی ، حقوق بشر و سياسی از شب پيش شدت گرفته بود، تعدادی زيادی از تظاهر کنندگان از جمله علی مشمولی در اصفهان، و وحيده موحد در تهران، و بسياری از افراد شناخته شده ديگر در جريان تظاهرات خيابانی بازداشت شدند. به گزارش پسر آقای مهدی کروبی، نيروهای امنيتی بطور مستقيم به سمت آقای کروبی گاز اشک آور پرتاب کردند که منجر به زخمی شدن محافظ ايشان شد به حدی که در بيمارستان بستری شد. طبق گزارش های رسيده به کمپين بين المللی حقوق بشر، در مقابله با تظاهر کنندگان، از سلاح های کشنده برای تيراندازی های هوايی استفاده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016