پنجشنبه 21 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض پنج تشکل ايرانی در بلژیک به اعدام احسان فتاحیان

اطلاعیه
هرگز از مرگ نهراسیده ام!

هموطنان عزیز،
قلب احسان فتاحیان مبارز کُرد ایرانی، امروز از تپش ایستاد!
تا کجا و تا کی باید بنشینیم و شاهد این قتل های عمد و ناجوانمردانه باشیم. نوبت بعدی کیست؟ امروز سنندج، کردستان و ایران را در سوگ جوانی کردند که جز به آزادی وعدالت نمی اندیشید. امروز بیش از پیش دفاع همه جانبه از خواسته‌های به حق مبارزین کشورمان و به ویژه زندانیان سیاسی- عقیدتی که به جرم آزادیخواهی در حال گذراندن روزهای عمر خویش در پس میله های زندان هستند و یا در سلول های مرگ در انتظار اعدام بسر می برند از اولویت نخست تمامی مدافعان دمکراسی، آزادی و حقوق بشر در کشور محسوب می شود. بیاییم دست در دست هم قرار دهیم و اعتراض خود را به صورت متحدانه نسبت به هر حکمی که منجر به اعدام یک انسان با هر اندیشه ای شود، اعلام کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان ها، احزاب و تشکل های سیاسی و دمکراتیک ایرانی!
وضعیت حقوق بشر در ایران روز بروز وخیم تر و نگران کننده تراز قبل می شود. در ماه ها وهفته های اخیر بر میزان سرکوب نیروهای آزادیخواه و گروه های مختلف اجتماعی در مناطق مختلف کشور افزوده شده است. امروز فعالین جنبش های زنان، دانشجویان، اقوام، جوانان، معلمان، کارگران و روشنفکران کشورمان توسط ارگان های امنیتی و اطلاعاتی حکومت ایران بطور روزانه دستگیر و روانه زندان ها و شکنجه گاه های مخفی وعلنی حکومت می شوند. امروز همکاری مشترک بر اساس حداقل ها، تفاهم و رواداری برای اقدامات مشترک برای حمایت از مبارزین مدنی جنبش دمکراتیک و آزادیخواهانه مردم کشورمان، نیاز لحظه کنونی است. به این نیاز پاسخگو باشیم!

هموطنان عزیز،
ظرف روزهای گذشته پنج تشکل مدنی و حقوق بشری ایرانی در بلژیک به همراه دیگر تشکل های ایرانی در دیگر کشورها تلاش نمودند با دادن اعلامیه های مشترک، با تهیه متون اعتراضی بزبان های خارجی و ارسال آن به ارگان ها و وسایل ارتباط جمعی بین المللی، جلوی اعدام زنده یاد احسان فتاحیان را بگیرند. اما سرانجام بدون توجه به اعتراضات جهانی، جوان مبارز کُرد را به دار آویختند و بدین طریق قلب احسان را خاموش کردند.
ما امضاکنندگان، این حادثه درد ناک را به عموم مردم کردستان ایران به ویژه خانواده ی احسان فتاحیان تسلیت گفته و یادش را گرامی می داریم.

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱٣٨٨ - ۱۱ نوامبر ۲۰۰۹
جمعیت دفاع از جبهه جمهوری و دمکراسی در ایران- بلژیک
انجمن فرهنگی و حقوق بشری بیان- بلژیک
کانون مدافعان حقوق بشر در ایران- بلژیک
مرکز فرهنگی پرسپولیس- بلژیک
ندای مادران- بلژیک


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016