دوشنبه 25 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير مسکن: بحرانی ترين سال های مسکن در پيش است، اعتماد

گروه اقتصادی؛ وزيرمسکن‌علام کرد بيشترين ساخت و ساز مسکن در اواخر دولت هاشمی و دولت خاتمی بوده است. همچنين وی اظهار کرد بحرانی ترين سال های مسکن را در پيش داريم. علی نيکزاد وزير مسکن دولت دهم در نشست شورای مسکن آذربايجان غربی گفت؛ توليد مسکن در سال های ۷۵ تا ۸۵ بيش از برنامه های پيش بينی شده توسعه کشور بود که اين ميزان باعث افزايش اجاره نشينی از ۱۶ درصد به ۴/۲۲ درصد شد. وی اظهار کرد اين رشد اجاره نشينی ناشی از نگاه نامناسب دولت های سابق به مسکن است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی نيکزاد در حالی توليد بالای ساخت و ساز را زير سوال می برد که تمام سعی دولت نهم و دهم رونق ساخت و ساز در کشور است که هنوز نتوانسته است به اهداف خود برسد. به گزارش ايسنا، علی نيکزاد همچنين گفت؛ تا سال ۹۲ هرم جمعيت کشور رو به رشد خواهد بود و افزايش تقاضای مسکن را در پی خواهد داشت که اين امر نشانگر بحرانی ترين سال های در پيش روی وزارت مسکن است اما بعد از اين سال با کاهش هرم جمعيت تقاضای مسکن نيز به دنبال آن رو به کاهش خواهد نهاد. وی عنوان کرد؛ در هر سال يک ميليون تقاضا برای مسکن در کشور اضافه می شود که اين ميزان در حال حاضر يک ميليون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن است. وزير مسکن و شهرسازی با بيان اينکه توسعه بخش صنعت در گرو فعال شدن هر چه بيشتر بخش مسکن است، تصريح کرد؛ اين امر نيازمند همکاری ساير دستگاه های اجرايی است چراکه وزارت مسکن به تنهايی قادر به حل مشکل مسکن در کشور نيست. نيکزاد با اشاره به اينکه به دنبال فعال کردن بخش مسکن در کشور هستيم، اظهار کرد؛ فعال نشدن بخش مسکن باعث وارد آمدن فشار به شش دهک پايين جامعه خواهد شد که در اين زمينه نيز نيازمند همکاری ساير دستگاه ها و ارگان ها جهت رفع موانع و مشکلات هستيم. وی با بيان اينکه وزارت مسکن و شهرسازی در شهرهای زير ۲۵ هزار نفر جمعيت جهت ساخت مسکن زمين واگذار می کند، تصريح کرد؛ وزارت از آمادگی لازم جهت واگذاری مسووليت احداث مسکن در اين زمين ها به استانداری ها برخوردار است.

وی همچنين با اشاره به اينکه دولت دغدغه حل مشکل مسکن در کشور را دارد، عنوان کرد؛ اين امر به معنای آن نخواهد بود که دولت منابع خود را در اختيار کسانی که به دنبال برداشت سود چند برابر تورم هستند، قرار دهد. نيکزاد با اعلام اينکه امروزه مسکن از مهم ترين موارد در تحکيم بنيان خانواده است، افزود؛ عمده درخواست جوانان از مسوولان در دو مورد اشتغال و مسکن خلاصه می شود که در صورت حل اين موارد اکثريت مسائل مربوط به شورای مسکن استان ها نيز حل خواهد شد و اين در نهايت باعث رفع اغلب مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه نيز می شود. وی گفت؛ اشتغال و مسکن بيشتر از بعد اقتصادی، در ابعاد سياسی، امنيتی، اجتماعی و فرهنگی مطرح و مورد توجه است که دولت نيز بايد اين امر را در برنامه ريزی های خود ملاک قرار دهد. وی در ادامه تصريح کرد؛ به رغم تهمت ها و افتراهای وارد شده به وزارت مسکن و شهرسازی در دوره کنونی با قدرت وارد ميدان شديم تا مسکن را به صورت انبوه اما ارزان در کشور ايجاد کنيم. وی همچنين با بيان اينکه در گذشته توجه جدی برای احيای بافت های فرسوده در کشور نمی شد، افزود؛ در حال حاضر تا سقف ۱۵ ميليون تومان برای احيای بافت های فرسوده در شهرهای کشور وام پرداخت می شود. نيکزاد اظهار کرد؛ واگذاری زمين به خيرين مسکن ساز، واگذاری زمين به کميته امداد، خريداری مسکن های ساخته شده از انبوه سازان با قيمت کارشناسی شده و تغيير کاربری زمين ۱۰ هکتاری به محدوده مسکن مهر شهرستان نقده را از جمله برنامه های اولويت دار سازمان مسکن و شهرسازی طی يک ماه آينده تعيين کرد. وی همچنين اظهار کرد؛ هر کس در اقصی نقاط آذربايجان غربی جهت مقاوم سازی مسکن خود در بخش روستايی تقاضای وام دهد سازمان آمادگی لازم برای پرداخت ۵/۷ ميليون تومان وام را به متقاضيان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016