جمعه 29 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام صديقی در نماز جمعه: حاکم يمن صدام امروز است، فارس

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اين هفته تهران با اشاره به کشتار شيعيان در يمن گفت: حکومت يمن برخلاف اصول مملکت‌داری در عوض مقابله با عوامل بيگانه در تجاوز به کشورش با عربستان شريک شده و حاکم يمن، صدام امروز است و سازمان‌های بين‌المللی بايد از ادامه اين جنايت جلوگيری کنند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صديقی امام جمعه موقت اين هفته تهران در خطبه دوم ضمن تسليت شهادت امام جواد (ع)، اظهار داشت: آمريکا در برخورد با ايران چهره کريه خود را نشان داد و همانطور که مقام معظم رهبری در روز اول سال فرمودند هرگاه آنها در عمل نشان دادند که حقوق ايران را رعايت می‌کنند ما هم با آنها تعامل می‌کنيم ولی عليرغم شعارهای نرم و ظاهر فريبنده رئيس‌جمهور جديد آمريکا هيچ تغييری در رفتار آمريکا به وجود نيامده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود:‌ افرادی در داخل زودباور بودند و فکر می‌کردند رابطه با آمريکا، بهشت برين را برای ايران به ارمغان می‌آورد و حرکات شوم آمريکا را درک نمی‌کردند، اما حرکت آمريکا در ضبط قضايی اموال ايران نشانه دشمنی با ملت شريف ايران است.
اين خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به سفر رئيس‌جمهور آمريکا به چين، اظهار داشت: آنها در سفر به چين سعی کردند اين کشور را در تحريم عليه ايران متقاعد کنند که چينی‌ها زير بار اين موضوع نرفتند ولی اوباما خودش تحريم عليه ايران را يک سال ديگر تمديد کرد که اين نشانه خوی ددمنشی و درندگی آنها است.
وی افزود:‌ آمريکا بايد بداند ملت ايران از هيچ تهديدی تا کنون نهراسيده است، ايران در ۸ سال جنگ تحميلی نه تنها با آمريکا بلکه با بلوک شرق هم مبارزه کرد و هراسی به خود راه نداد.
صديقی ادامه داد:‌ صحبت کردن با ملتی که سلاح‌های پيشرفته را از کار انداخته است با ادبيات زور و تهديد جز تحقير شدن و شکست حاصلی نخواهد داشت، ملت ايران هرگز با زبان زور عقب‌نشينی نکرده است.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات وهابيون در مراسم حج، اظهار داشت: وهابيون در جهت ايجاد تفرقه و نفاق با خشونت نسبت به امت اسلامی و زائرين، خود را در ميان عالم منفور می‌کنند.
وی ادامه داد: وهابيون بايد به مقدسات احترام بگذارند و پيامبراسلام و امامان را مرده نشمارند، امامان زنده‌اند و خود آنها هستند که مرده‌اند.
صديقی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به کشتار شيعيان در يمن، تصريح کرد:‌ آنچه امروز در يمن اتفاق می‌افتد دل هر انسانی را جريحه‌دار می‌کند، اين يک نسل‌کشی به تمام معناست و موشک‌هايی که از عربستان به سوی مردم بی‌پناه يمن شليک می‌شود خلاف وجدان انسانی است.
وی افزود: حکومت يمن برخلاف اصول مملکت‌داری در عوض مقابله با عوامل بيگانه در تجاوز به کشورش در اين جنايت با آنها شريک شده است و حاکم يمن، صدام امروز است و سازمان‌های بين‌المللی بايد از ادامه اين جنايت جلوگيری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016