سه شنبه 3 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران تقاضای جلال طالبانی مبنی بر لغو حکم اعدام دو کرد را پذيرفت، راديو بين المللی فرانسه

سيمين شاملو - جلال طالبانی رئيس جمهوری عراق ديروز يکشنبه در تهران خواستار رهائی دو شهروند کرد ايرانی از حکم اعدام شده است.

خبرگزاری ديده بان حقوق بشر کردستان هم امروز دوشنبه نوشت که حکم اعدام شيرکو معارفی و حبيب الله لطيفی ملغی شد و پروندۀ آنها جهت دادرسی دوباره به يکی ازشعب ديوان عالی ايران ارسال شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از آن سايت اينترنتی روزنامۀ "آئينه" خبرداده بود که جلال طالبانی در سفری غير رسمی و از پيش اعلام نشده به تهران از طريق محمود احمدی نژاد همتای ايرانی اش از رئيس قوۀ قضايی جمهوری اسلامی خواستار لغوحکم اعدام آنها شده بود.

ديده بان حقوق بشرکردستان توضيح داده است که رئيس جمهوری عراق قبلاً پيرامون لغو"احکام فعالان کرد با مسئولان نظام از جمله آيت الله لاريجانی، رئيس قوۀ قضايی" صحبت کرده بود. ولی اين باردر ديداری "غيررسمی و در فضايی کاملاً دوستانه با رئيس قوۀ قضائی ايران گفتگو کرده، نتيجۀ آن عفو اين دو متهم و لغو احکام بوده است". اين دو از جمله به مبارزۀ مسلحانه علیۀ دولت ايران متهم شده بودند.

اين خبر هنوز تائيد شده است.

هفتۀ پيش نيز دو تن از نمايندگان اقليت کرد مجلس شورای اسلامی خواستار لغو حکم اعدام شده، نسبت به خطرايجاد شکافی درميان کردها و حکومت هشدار داده بودند. آنها به دنبال اعدام شهروند کرد احسان فتاحيان، نامه ای به آيت الله لاريجانی ارسال داشته بودند.

کردستان ايران واقع در مرزعراق غالباً دستخوش نا آرامی است. از جمله اعضای "جنبش جدائی طلب پژاک" نزديک به حزب کارگران کرد پ ـ کا ـ کا، غالباً علیۀ رژيم ايران دست به عمليات مسلحانه می زنند. ۷ درصد از جمعيت ايران کرد بوده اکثر آنها سنی مذهب هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016