شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: تفکيک ‌جنسيتی را مطابق با جهان‌بينی اسلامی اجرا می‌کنيم، ايلنا

- ما رشته‌هايی را خاص زنان و رشته‌هايی را خاص آقايان می‌خواهيم
- اگر در دانشگاهی از ميان ۳۰ هزار دانشجو تنها ۱۰۰ نفر مشکل‌ساز شوند قطعا برخورد می‌کنيم
- وقف دانشگاه آزاد در شورای‌ عالی انقلاب‌ فرهنگی بررسی می‌شود


ايلنا: کامران دانشجو در درجمع خبرنگاران در مورد جزئيات پيشنهاد خود برای فصلی شدن کنکور و تعويق زمان آن به خبرنگار ايلنا گفت:وزارت علوم در کميته کنکور طرحی را ارائه داده است که براساس آن در کنکور ۸۹ هيچ تغييری ايجاد نمی‌شود اما در کنکور ۹۰ در ۴ تا ۵ رشته تحصيلی نمرات ۲ درس عمومی و ۲ درس اختصاصی در کارنامه کنکور لحاظ می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا, دانشجو با تأکيد بر اين‌که وزارت علوم از مجلس خواسته است تا قانون حذف کنکور از سال ۹۳ اجرايی شود، گفت: اجرای کامل قانون حذف کنکور تا سال ۹۳ طول می‌کشد، در حال حاضر سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش نهايت تلاش خود را برای اجرای قانون حذف کنکور می‌کنند.
او در مورد امکان قانونی به تعويق افتادن زمان اجرای حذف کنکور گفت: در قانون بر اجرای حذف کنکور در سال ۹۰ تاکيد شده است و اگر قرار باشد اين مهلت تمديد شود، احتياج به قانون ديگری است. البته اکنون قوانينی داريم که برای اجرای آنها مهلت گذاشته بوديم اما سرموقع اجرا نشده و مدت طولانی تری برای عملياتی شدن آنها در نظر گرفته شده است لذا می‌توان در صورت نياز، اين تمديد را برای قانون حذف کنکور هم قائل شد.
دانشجو افزود افزود: داوطلبان کنکور بايد حداقل دو سال قبل از هرگونه تغييرات در کنکور از آن تغييرات مطلع باشند و هر قانونی که بخواهد به اجرا در آيد داوطلبان بايد دو تا سه سال قبل از آن باخبر باشند و خود را با آن تطبيق دهند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا درباره اينکه وزارت علوم چه رويکردی در مورد بحث‌هايی که در مورد تفکيک جنسيتی عنوان می‌شود دارد گفت: بنده تازه ديروز درباره تفکيک جنسيتی بحث‌هايی شنيدم، ما در کشور دموکراتيک زندگی می‌کنيم که البته انتخابات، ليبرال دموکراسی را به طور کامل به باد داد، بر همين اساس به راحتی می‌توان نظرات را عنوان کرد. ما هم اين نظرات را دريافت می کنيم و روی آنها کار کارشناسی انجام می‌دهيم و آن چيزی که با جهان‌بينی اسلامی مطابقت داشته باشد را اجرا می کنيم.
وی افزود: ما رشته‌هايی را خاص زنان و رشته‌هايی را خاص آقايان می‌خواهيم و اين بحث در تمام دنيا هم وجود دارد و در کشور هم دانشگاه‌هايی همچون الزهرا(س) و امام صادق(ع)نيز مخصوص آقايان وخانم‌ها داريم و اشکالی هم ندارد و ومثبت و خوب است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوری درباره مرز فعاليت سياسی در دانشگاه‌های کشور به ايلنا گفت: دانشگاه و دانشجوی منفعل به ضرر کشور است، ما دانشگاه فعال در زمينه‌های سياسی و اجتماعی می‌خواهيم اما فرهيختگی ويژگی‌هايی دارد که از جمله اين ويژگی‌ها قانونمداری، علم‌گرايی و رعايت حقوق ديگران است. ما دارای نظام جمهوری با جهان‌بينی اسلامی هستيم و فعاليت سياسی بايد در راستای جهان‌بينی اسلامی، منافع ملی و مصلحت عمومی باشد، ما به دنبال دانشجو و دانشگاه بانشاط هستيم. و اگر در دانشگاهی از ميان ۳۰ هزار دانشجو تنها ۱۰۰ نفر نظر ديگری داشته باشند و مشکل‌ساز شوند قطعا برخورد می‌کنيم تا حق ديگران ضايع نشود.
وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اينکه، رويکرد وزارت علوم در مورد وقف اموال دانشگاه آزاد چيست گفت: من متخصص در امور وقف نيستم و نمی‌توانم در اين زمينه حرف بزنم، درباره وقف اموال دانشگاه آزاد بايد فقها نظر بدهند، بررسی وقف اموال دانشگاه آزاد در دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و پس از اساسنامه که در حال حاضر در حال بررسی است، بررسی می‌شود و نتايج آن اعلام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016