یکشنبه 8 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير جديد آژانس بين المللی انرژی اتمی، مخالف سرسخت سلاح های اتمی، راديو بين‌المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - يوکييا آمانو ، متخصص ژاپنی خلع سلاح اتمی و مبارزه با تکثير سلاح های هسته ای به عنوان مدير جديد آژانس بين المللی انرژی اتمی برگزيده شد و از سه شنبه در همين مقام جای محمد البرادعی را خواهد گرفت.

يوکييا آمانو ٦٢ سال دارد و متخصصی زبردست در زمينۀ پرونده های اتمی و راهبردی به شمار می رود. او که دو سال پس از بمباران اتمی هيروشيما و ناکازاکی به دنيا آمده از مخالفان سرسخت تکثير سلاح های اتمی است. يوکييا آمانو در ژوئيه گذشته گفته بود که به عنوان يک ژاپنی برای پيشگيری از تکثير سلاح های اتمی از هيچ کوششی فروگذاری نخواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناظران يوکييا آمانو را نامزد کشورهای غربی در آژانس بين المللی انرژی اتمی می دانند که پس از انتخابات مقدماتی بسيار توانست بر رقيب خود عبدالصمد مينتی از آفريقای جنوبی پيروز شود.

در فوريه گذشته، در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه يوکييا آمانو گفته بود که آژانس بين المللی انرژی اتمی نه فقط نقشی فنی، بلکه نقشی عميقاً سياسی، به ويژه در مواردی نظير پرونده های ايران، سوريه يا کره شمالی ايفا می کند.

يوکييا آمانو، در سال ١٩٧٢ به عنوان کارشناس خلع سلاح اتمی وارد وزارت امور خارجۀ ژاپن شد و در سال ١٩٩٣ در همين وزارتخانه رياست سرويس علمی و اتمی را برعهده گرفت.

پيش از ورود به آژانس بين المللی انرژی اتمی يوکييا آمانو رياست بخش خلع سلاح و عدم تکثير سلاح های اتمی در وزارت امور خارجۀ ژاپن را بر عهده داشت.

او همچنين در مذاکرات بازنگری پيمان منع گسترش سلاح های اتمی در سال های ١٩٩٥، ٢٠٠٠ و ٢٠٠٥ و همچنين مذاکرات مقدماتی برای بازبينی اين پيمان در سال ٢٠١٠ شرکت داشته است.

يوکييا آمانو متأهل است و زبان های فرانسوی و انگليسی را به راحتی حرف می زند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016