دوشنبه 16 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه ۲۲ چهره شاخص اقتصادی به رئيس قوه قضائيه برای رسيدگی به وضعيت صفايی فراهانی، ايلنا

در ميان امضاکنندگان اين نامه اسامی وزرای اقتصادی دولت‌های گذشته و شاخص‌ترين چهره‌های فعال بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی و صنايع و معادن ايران و تهران به چشم می‌خورد.


ايلنا: بيست و يک چهره شاخص اقتصادی کشور در نامه‌ای خطاب به آيت الله صادق لاريجانی رئيس قوه قضاييه درخواست رسيدگی به وضعيت محسن صفايی فراهانی قائم مقام سابق وزارت امور اقتصادی و دارايی و عضو کنونی هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی و صنايع و معادن تهران و ايران را ارائه کرده‌اند.
به گزارش ايلنا، در ميان امضاکنندگان اين نامه اسامی وزرای اقتصادی دولت اصلاحات و شاخص‌ترين چهره‌های فعال بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی و صنايع و معادن ايران و تهران به چشم می‌خورد.
امضا‌کنندگان اين نامه خواستار رسيدگی به وضعيت محسن صفايی فراهانی و آزادی هرچه سريعتر ايشان شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ابتدای اين نامه چنين به سوابق مهندس صفايی فراهانی اشاره شده است:« نام مهندس محسن صفايی فراهانی در اقتصاد ايران هيچگاه از ياد نخواهد رفت. مهندس محسن صفايی فراهانی در طول ۳۰ سال، خدمات اقتصادی بسياری را به کشور ارائه کرده‌اند که گذر ار ميان آنها حس غرور ملی را ميان بسياری از زحمتکشان کشور زنده می‌سازد. خاطرات سال‌های دفاع مقدس، دوران سازندگی و دولت اصلاحات همگی با حضور فداکارانه مهندس صفايی فراهانی در عرصه اقتصاد کشور همراه بوده است. خدمات ايشان در طول ۳۰ سال گذشته می‌تواند يادآور حس وطن دوستی و دينداری مردی باشد که برای اعتلای اقتصاد ايران سال‌های طلايی عمر خويش را صرف کرده است. غيبت ايشان در اقتصاد ايران به طورحتم دردی سخت برای به شمار می‌آيد که گذر از آن به سادگی ميسر نيست و برای دلسوزان کشور قابل فراموشی نخواهد بود. »
اين نامه می‌افزايد:« سال‌های دوری از حضور آقای صفايی فراهانی در شرکت نيروگاه‌های ايران مپنا می‌گذرد ولی همه فعالان اقتصادی کشور در ذهن خاطرات حضور پرشور و نشاط ايشان را زنده نگاه داشته‌اند و به آن می‌بالند. خدمات ايشان به وزارت نيرو و نفت محدود نمی‌شود .آقای صفايی فراهانی در نهادهای اقتصادی ديگر نيز با درايت و مديريت خود منشاء خدمات فراوانی شدند. مهندس صفايی فراهانی در تمام طول مدت خدمت خود در مجموعه‌های اقتصادی خدمتگزاری صديق و تلاشگر برای سربلندی مهين اسلامی‌مان بوده‌اند.
مهندس محسن صفايی فراهانی دردوران خدمت خود در وزارت امور اقتصادی و دارايی و پس از آن در اتاق‌های بازرگانی، صنايع و معادن تهران و ايران همواره در راه رشد و تعالی اقتصاد کشور عزيزمان ايران گام برداشته است و اين کارنامه پر افتخار مورد تأييد کافه فعالان و مديران اقتصادی کشور می‌باشد. حضور آقای صفايی فراهانی در عرصه‌های ورزشی نيز هيچگاه از ذهن ايرانيان پاک نمی‌شود. از همين روی بسياری از چهره‌های ورزشی نيز در دل نگرانی‌های بيشماری از بلاتکليفی آفای مهندس صفايی فراهانی دارند و در فرصت‌های گوناگون دلشغولی‌های خود را نيز بيان داشته‌اند. اما حضور ايشان در زندان در مدت زمانی طولانی دل هر دلسوز به نظام و اقتصاد و ورزش کشور را به درد آورده است.»
امضاء‌کنندگان اين نامه در پايان درخواست خود را چنين مطرح کرده‌اند:« لذا از شما تقاضا داريم دستور فرمائيد تا هر چه سريعتر به وضعيت آقای صفايی فراهانی رسيدگی شود و با توجه به شناخت کافی که از ايشان وجود دارد، حکم آزادی ايشان صادر گردد. قطعاً دستور مساعد شما موجبات خرسندی و اميدواری بسياری از فعالان عرصه اقتصاد و ورزش کشور رافراهم می‌سازد.»

امضاء کنندگان اين نامه عبارتند از:
۱- بيژن نامدار زنگنه وزير اسبق نفت
۲- سيد صفدر حسينی وزير اسبق امور اقتصادی و دارايی
۳- اسحاق جهانگيری، وزير اسبق صنايع و معادن
۴-محسن مهر عليزاده
۵- عباس آخوندی وزير اسبق مسکن در دولت سازندگی
۶- محمد ستاری‌فر رئيس سازمان برنامه و بوجه در دولت اصلاحات
۷- حسين عبده تبريزی رئيس سابق سازمان بورس
۸- مسعود دانشند عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگانی و صنايع و معادن ايران
۹- مسعود خوانسازی عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۱۰- پدرام سلطانی عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۱۱- سيدحميد حسينی عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۱۲- محسن بهرامی ارض اقدس عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۱۳- مهدی پورقاضی عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۱۴- محمد مهدی رئيس‌زاده عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۱۵- فرهاد فزونی عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۱۶- محمد امين هادوی عضو سابق هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۱۷- سيدمحمود حسينی رئيس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی و صنايع و معادن ايران
۱۸- محمد رضا حيدری عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۱۹- محمدرضا سروش مديرعامل سابق گروه خودروسازی بهمن و عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۲۰- جمشيد عدالتيان عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۲۱-احمد ترک نژاد عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
۲۲- سيده فاطمه مقيمی، عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگانی ايران و تهران
براساس اعلام وکيل پرونده محسن صفايی فراهانی جلسه رسيدگی به اتهامات او روز چهارشنبه هفته جاری پس از چهار هفته تاخير برگزار می‌شود.
رونوشت اين نامه به دادستانی کل کشور و دادستان تهران نيز ارائه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016