سه شنبه 17 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشيه‌های‌ مراسم ۱۶ آذر به روايت روزنامه حيات‌ نو

*بزرگداشت مراسم ۱۶ آذر در شهرهای تبريز، مشهد، شيراز و… نيز محدود به دانشگاه‌ها نبود و به خيابان‌ها کشيده شد و با برخورد نيروهای انتظامی و امنيتی مواجه شد.


*عکاس روزنامه حيات‌ نو که روز گذشته برای گرفتن عکس از مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو به دانشگاه‌ تهران رفته بود، مورد ضرب و شتم عده‌ای قرار گرفت.اين برخورد درحالی صورت گرفت که مجوز عکسبرداری و خبرنگاری اين عکاس به رويت مسئولان حاضر در صحنه رسيده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


*برخی از مناطق مرکزی شهر تهران همچون محدوده دانشگاه تهران، ميدان انقلاب، کوی دانشگاه تهران در اميرآباد و اطراف دانشگاه پلی تکنيک تلفن‌های همراه از دسترس خارج شدند و امکان تماس برای شهروندان مقدور نبود همچنين سرعت اينترنت از يک روز قبل از برگزاری مراسم ۱۶ آذر کاهش يافته بود و امکان استفاده از مسنجر برای بسياری از مشترکان اينترنت وجود نداشت.

*جمع زيادی از لباس شخصی ها با داشتن کارت آبی وارد محوطه دانشگاه تهران شدند.کارت‌های آبی از قبل داده شده بود اما درعين حال در مقابل درب پورسينای دانشگاه تهران نيز اعضای شناخته شده، به اعضايی که فاقد کارت‌های آبی هستند اين گونه کارت‌ها را ارائه می‌کردند تا آنها با نشان دادن آن کارت‌ها به حراست مستقر شده در برابر درب‌های گوناگون، وارد دانشگاه شوند.

*بزرگداشت مراسم ۱۶ آذر در شهرهای تبريز، مشهد، شيراز و… نيز محدود به دانشگاه‌ها نبود و به خيابان‌ها کشيده شد و با برخورد نيروهای انتظامی و امنيتی مواجه شد.

*به گزارش شاهدان عينی وانت‌های مزدايی که حامل غذاهای گرم برای لباس شخصی‌ها بوده است، ناهار نيروهای لباس شخصی در دانشگاه تهران را تامين می‌کرده است.اين درحالی است که لباس شخصی‌ها با برنامه‌ريزی و انسجام مشخصی با دانشجويان دانشگاه تهران که قصد بزرگداشت مراسم ۱۶ آذر را داشته‌اند به مقابله پرداخته بودند.

*با حمله لباس شخصی‌ها به دانشجويان تجمع‌کننده و عقب‌نشينی آنها به داخل دانشکده فنی دانشگاه تهران، گاز فلفل و اشک‌آور به سوی دانشجويان پرتاب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016