چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين کروبی، خطاب به حسين شريعتمداری: امروزتان چقدر شبيه "شعبان بی مخ" است، تغيير

حسين کروبی به مطالب روزنامه کيهان که روزگذشته به مهدی کروبی توهين بی سابقه ای کرده بود، واکنش نشان داد.

روزنامه کيهان روز ۱۷ آذر در خبر ويژه خود که به اتفاقات روز دانشجو پرداخته بود، مهدی کروبی را “شعبان بی مخ “خوانده بود.

حسين کروبی در واکنش به اين توهين مبرزکه توسط حسين شريعتمداری نماينده ولی فقيه در کيهان منتشر شده است ، خطاب به وی گفت: آقای شريعمتمداری شعبان بی مخ عامل اجرايی کودتای ۲۸ مرداد بود که از رژيم پول می گرفت و در کنار دژبان ها اقدام به سرکوب مردم می کرد. او عامل اصلی رعب و وحشت مردم بود. قداره بند بود و در قالب يک نيروی لباس شخصی اما عامل حکومت، آزاديخواهان را با چاقو و قمه زخمی می کرد و بعد که آنها به زندان می افتادند ، در نقش بازجو، به زندان می رفت و آزاديخواهان ايرانی را شکنجه می کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما شما آيا هيچ انديشيده ايد که گذشته و امروزتان چقدر شبيه همان شعبان بی مخی که مثالش را زده ايد است؟ اگر شعبان بی مخ در خيابان های تهران قديم عربده می کشيد و سعی در ترساندن مردم داشت، امروز شما بر اريکه سياهی که روزگاری افتخار ملی بود، نشسته ايد و همان رفتارها را تکرار می کنيد. او با قمه خود زهر از چشم مردم می گرفت در ديوار آهنين خود حاشيه امنيتی داشت. شما نيز با قلم سمی اتان ، همان رفتارها را تکرار می کنيد. موجب وحشت مردم می شويد و همچنان از حاشيه امنيت برخوداريد. برای هر کس که بخواهيد پرونده می سازيد و کيهان خودتان را با کيهان خداوندی اشتباه می گيريد و به جای الله می نشيند و برای اين و آن حکم صادر می کنيد. شما کيهان را با زورخانه گويا اشتباه گرفته ايد. هشدار می دهم تاريخ را بخوانيد و بدانيد که چه بر سر او آمد. مردم در روز تاريخی ۱۵ خرداد ، به زورخانه او ريختند و زورخانه او را به آتش کشيدند و او در نهايت از سر استيصال و بی پناهی از کشور گريخت.

حسين کروبی در ادامه گفت: پدر من نه تنها مانند برخی اهل بزم نبوده بلکه اهل رزم بوده. سابقه مبارزات او از قبل و بعد از انقلاب درخشان است و هميشه مانند مرادش آن پير سفر کرده، مقابل ظلم ايستاده است. هرگاه خطايی ديده گوشزد کرد و خود را به علت آن که روحانی است و در دامان حکومت روحانيان زندگی می کند، اسير نکرده است. پس بدانيد که روی سخنتان با چه کسی است و بدانيد که به چه راهی می رويد. اين روزها، روزهای مقدسی است. از کرده خود ابراز ندامت کنيد و به مردم بپيونديد. باشد که خدا از گناهان بی شمار شما در گذرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016