پنجشنبه 19 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود نيروهای امنيتی به داخل دانشگاه قزوين: بازداشت يکی ديگر از دانشجويان در محوطه دانشگاه، اميرکبير

* فرزام معينی از فعالين دانشجويی دانشگاه بين المللی امام خمينی قزوين شب چهارشنبه در حالی که در درون محوطه دانشگاه بود توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير چندی پيش و در پی احضار سه تن از دانشجويان دانشگاه بين المللی قزوين به ستاد خبری اطلاعات استان قزوين و بازداشت ايشان، فرزام معينی نيز با تماس های اين نهاد امنيتی به اداره اطلاعات احضار شده بود. ولی اين دانشجو به علت فوت يکی از بستگان نزديک خويش مجبور به ترک قزوين و شرکت در مراسم ترحيم وی شده بود و از اين رو در زمان مقرر خود را به ستاد خبری معرفی نکرده بود، در پی اين امر مسئولان امنيتی استان در تماس های مکرر به تهديد وی پرداختند و خواستار حضور وی در وزارت اطلاعات شدند. تماس ها و تهديدها با ادبياتی زننده با اين دانشجو ادامه داشت تا اينکه وی با مسئولين دانشگاه و از جمله دکتر آل بويه سرپرست دانشگاه تماس گرفته و وضعيت خويش را برای آنان شرح داده و خواستار رسيدگی مسئولين دانشگاه به اين امر شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال دانشجويی بنا بر گفتگوهايش با مسئولين دانشگاه اوايل اين هفته به دانشگاه بازگشت و در ملاقات حضوری با سرپرست دانشگاه بار ديگر وضعيت خاص خويش را که عزادار بوده است به آنان متذکر شد. مسئولين دانشگاه نيز در پاسخ به وی اظهار داشتند که فعلا اقدامی انجام ندهد.

اما بر خلاف تمامی گفتگوهای انجام شده، چهارشنبه شب حوالی ساعت ۸ و در حالی که وی بار ديگر دکتر آل بويه سرپرست دانشگاه را ملاقات کرده بود و قصد خروج از دانشگاه را داشت با حضور نيروهای امنيتی در دانشگاه روبرو شد و بدين طريق بازداشت گرديد.

بنا بر اخبار رسيده وی در درون محوطه دانشگاه بازداشت شده که اين امر بر خلاف تمامی مقررات و حقوق دانشجويی صورت گرفته است.

بازداشت فرزام معينی با همکاری رياست دانشگاه قزوين صورت گرفته است. پيش از اين و در جريان بازداشت سه تن ديگر از دانشجويان اين دانشگاه همراهی مسئولين حراست و بالاخص حسين سرداغی (رياست حراست) و عبدالعلی آل بويه (سرپرست دانشگاه) با نهاد های امنيتی محرز گشته بود اما اين بار دقيقا پس از ديدار معينی با آل بويه وی در درون دانشگاه بازداشت شده است.

اين فعال دانشجويی پيش از بازداشتش مکررا از قصد خويش مبنی بر معرفی خود به ستاد خبری اطلاعات نزد دوستان و مسئولان دانشگاه سخن گفته بود.

شايان ذکر است که پيگيری های مستمر ديگر فعالان دانشگاه مبنی بر اطلاع از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری وی بی نتيجه مانده است و دکتر آل بويه با سلب مسئوليت خويش اظهار داشته: "از دست من کاری ساخته نيست".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016