شنبه 21 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش عفو بين‌الملل و آمريکا به انتقال مجاهدين خلق از اردوگاه اشرف، راديو بين‌المللی فرانسه

فواد روستائی - ايالات متحدۀ امريکا در روز جمعه خواستار رفتاری "انسانی" از سوی دولت عراق با اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران شد.

نوری المالکی، نخست وزير عراق، در روز پنجشنبه اعلام کرده بود که دولت عراق می خواهد اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران را از اردوگاه "اشرف" در هشتاد کيلومتری بغداد به اردوگاهی به نام " السلام" منتقل کند. خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به اين خبر اختصاص داده است، يادآوری می کند که در زمان حکومت صدام حسين اين اردوگاه به " گولاگ صدام" معروف و مشهور بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يان کلی (Ian kelly)، سخنگوی وزارت امور خارجۀ آمريکا، گفت کشور متبوع او مصراً از دولت عراق می خواهد که هرگونه نقل و انتقال اعضای سازمان مجاهدين از اردوگاه اشرف به گونه ای "قانونی و انسانی" صورت گيرد. يان کلی در بخش ديگری از سخنان خود ضمن تأکيد بر حق حاکميت عراق بر سراسر اين کشور از جمله بر اردوگاه اشرف افزود دولت بغداد به آمريکا اطمينان داده است که هيچکس را به کشوری نخواهد فرستاد که در آن در معرض خطر رفتارهای "غيرانسانی" قرار گيرد.

سازمان عفو بين الملل نيز به نوبۀ خود با صدور بيانيه ای از دولت عراق خواست از اين تصميم يعنی انتقال مجاهدين خلق ايران از ادوگاه اشرف به "السلام" منصرف شود. در بيانیۀ اين سازمان مدافع حقوق بشر، هشدار داده شده است که اين اقدام می تواند راهگشای تحويل برخی از اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران به مقامات جمهوری اسلامی باشد.

اردوگاه اشرف از سال ٢٠٠٣ تا ٢٠٠٩ تحت کنترل نيروهای آمريکائی مستقر در عراق بود. مجاهدين خلق ايران از ٢٠ سال پيش در اين اردوگاه به سر می برند.

به گفتۀ سازمان مجاهدين خلق ايران، در پی تحويل اين اردوگاه به نيروهای عراقی، در ماه ژوئیۀ سال جاری در زدو خوردی که ميان نيروهای عراقی و اعضای سازمان مجاهدين خلق روی داد١١تن کشته و در حدود ٥٠٠ تن ديگر زخمی شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016