چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش و قطع‌نامه دومين کنگره سازمان‌های جبهه ملی ايران در خارج از کشور

(کنگره ندا و سهراب)دومين کنگره سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور طی روزهای شنبه تا يکشنبه چهاردهم تا پانزدهم آذر ماه ۱۳۸۸، برابر با پنجم تا ششم دسامبر ۲۰۰۹ با حضور نمايندگان و اعضاء اکثرا باسابقه جبهه ملی ايران، مقيم ايالات متحده ی آمريکا و اروپا در لس آنجلس برگزار گرديد. اين کنگره بپاس کشته شدگان جنبش دمکراسی مردم ايران در شش ماه اخير نام ندا و سهراب را بر خود گذاشت. سالن اجلاس کنگره با پرچم سه رنگ شير و خورشيد، تصاويری از زنده ياد دکتر محمد مصدق، رهبر نهضت ملی ايران و شعارهای: «راه ما راه مصدق است» و «استقرار حاکميت ملی هدف جبهه ملی ايران است»، تزئين شده بود.
در اولين روز کنگره، پس از خير مقدم يکی از اعضا هيات اجرائی به حاضرين، خواندن سرود ای ايران و بررسی اعتبارنامه ها جلسه رسميت يافت. سپس خانم شهلا صمصامی باتفاق آراء به رياست کنگره انتخاب گرديد. نوبت به گزارش هيات اجرائی رسيد و اين هيات خلاصه ای از گزارش فعاليت های دو ساله سازمان و هيات اجرائی را بسمع حاضران رسانيد. پس از آن از ميان پيام های رسيده و در آغاز پيام رئيس شورای مرکزی و رهبری جبهه ملی ايران آقای اديب برومند و رئيس هياًت اجرائی و مسئول تشکيلات جبهه ملی ايران آقای دکتر حسين موسويان قرائت شد و بدنبال آن پيام های سازمان سوسياليت های ايران، آقای ناصر انقطاع، يکی از فعالين جوان حزب ايران و پيام های ديگر به استماع کنگره رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در مرحله بعد کنگره به شور و بحث در مورد وظايف جبهه ملی خارج از کشور در رابطه با جنبش دمکراسی خواهی مردم ايران پرداخت و به پيشنهاد اعضای هيات اجرائی کنگره دو مصوبه زير را به تصويب رساند:
الف – شرکت اعضای هيات اجرائی به عنوان عضو در شورای عالی منافی اساسنامه نبوده، مجاز است و
ب – هر يک از گروه ها يا احزاب ملی که مايل به همکاری با جبهه ملی است، ميتواند پس از رای موافق اکثريت شورا با اعزام يک نماينده با حقوقی برابر ساير اعضا به عضويت شورای عالی اين سازمان در آيد.

پس از آن گزارش هيات اجرائی به رای گذاشته شد و پس از اينکه به اتفاق آرا مورد تأييد نمايندگان کنگره قرار گرفت، آقايان
مهندس کامبيز قائم مقام،
مهندس بهمن مبشری و
دکتر همايون مهمنش
مجددا بعنوان اعضا هيات آجرائی انتخاب شدند.

در اينجا کنگره وارد مرحله انتخاب اعضاء شورا شده، پس از معرفی کانديداها و طرح سوال از آنان، اشخاص زير را باتفاق آراء به عنوان اعضاء شورای عالی سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور انتخاب نمود:

خانم پری الفتی،
خانم شهلا صمصامی

و آقايان
دکتر حسين اشراقی،
کورش افطسی،
دکتر محمد اقتداری،
منوچهر تقوی بيات،
دکتر فضل اله روحانی،
دکتر عزيزاله کرملو،
حميد صدر،
دکتر باقر صمصامی،
مهندس کامبيز قائم مقام،
دکتر محسن قائم مقام،
مهندس بهمن مبشری،
دکتر محمد علی مهراسا،
دکتر همايون مهمنش،
مهندس دارا نيرويی و
حسين وصال.

در مرحله بعد به پيشنهاد رئيس کنگره کميسيونی برای تهيه قطعنامه و پيام های کنگره تشکيل و قرار شد اين کميسيون نتيجه کار خود را به جلسه روز دوم کنگره ارائه دهد.

کنگره در روز دوم پس از شور در مورد طرح ارائه شده، قطعنامه ضميمه را تصويب نمود و پس از اظهار نظر نمايندگان در مورد طرح های تهيه شده برای پيام ها کار خود را با موفقيت به پايان رساند.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش

بيست و سوم آذر ۱۳۸۸ برابر چهاردهم دسامبر ۲۰۰۹
sjmkhk@googlemail.com
http://www.iranazad.info/

***

قطعنامه
کنگره سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
(کنگره ندا و سهراب)

آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی، رعايت حقوق بشر، جدائی دين از حکومت و حفظ تماميت ارضی از اهداف جبهه ملی ايران است

در اين زمان که جنبش ملی و مردمی در ايران آغاز گرديده و مليون ها نفر از هموطنان ما شجاعانه برای احقاق حقوق انسانی و دموکراتيک خود به خيابان ها آمده اند، حکومت جمهوری اسلامی بدون هيج ملاحظه ای بسرکوب جنبش آزاديخواهی ايران که به "جنبش سبز" شناخته شده، پرداخته است. سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور ضمن پشتيبانی از تلاش های خستگی ناپذير و خود جوش مردم ايران در شش ماه گذشته، سرکوب خشونت آميز تظاهرات صلح آميز ايشان توسط حکومت را شديدآ محکوم می کند.

آرمان های دموکراسی و آزاديخواهی در نهضت مشروطه ايران ريشه دارد. دکتر محمد مصدق بيش از شصت سال پيش پايه هائی از يک حکومت و دولت دموکرات را بنيان گزارد. اگرچه کودتای ۲۸ مرداد به سقوط اين حکومت ملی انجاميد ولی راه مصدق و پيام آزاديخواهی او الهامبخش مبارزين راه آزادی گرديد. در طول اين سال های پر فراز و نشيب، جبهه ملی ايران همواره در پی برقراری استقلال، آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی، رعايت حقوق بشر، جدائی دين از حکومت، آزادی بيان، آزادی مطبوعات، آزادی اجتماعات، تفکيک قوای سه گانه و استقرار حکومت قانون بوده است. با اين اهداف در پيش رو، سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور طرفداری خود را از انتخابات آزاد، دفاع از حقوق بشر و رعايت حقوق زندانيان سياسی اعلام کرده، خواهان حذف مجازات اعدام از قوانين جزايی ايران است. سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور شکنجه، تجاوز و قتل زندانيان سياسی در کنار آزار گسترده زنان ايران را بشدت محکوم ميکند.

امروز ايران در يک مقطع مهم تاريخی از نظر داخلی و بين المللی قرار دارد. اقدامات فريبکارانه رژيم اسلامی و بازی های خطرناک آن در مورد پيشبرد اهداف هسته ای خود، امنيت، سلامت و اقتصاد جامعه، مردم و کشور را بخطر انداخته است. سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور همزمان با محکوم ساختن هر نوع تجاوز و حمله، توسط هر نيروی خارجی به ايران، اقدامات تحريک آميز دولت جمهوری اسلامی را محکوم می کند. بيکاری، گرانی و فساد دستگاه حاکمه جامعه را به پرتگاه سقوط کشانده، مردم ايران را تحت فشارهای طاقت فرسائی قرار داده است. بازی های خطرناک سياسی رژيم ميتواند کشور را به تحريم های اقتصادی بيشتری بکشاند و زندگی مردم را از آنچه که هست نيز بدتر نمايد. در حاليکه سران حکومت و عوامل وابسته به آن به ثروت های کلان رسيده اند، مردم همچنان برای تامين معاش و بهبود وضع زندگی شان در تنگنا بسر ميبرند.

جبهه ملی ايران در خارج از کشور ضمن تائيد اعتراضات عمومی باوضاع آشفته و نابسامانی های مملکت و پشتيبانی از جنبش آزاديخواهی مردم ايران، بر اين باور است که نيروهای انتظامی، سپاه و بسيج هرگز حاضر نخواهند شد، سينه خواهران و برادران خود را با گلوله سوراخ کنند و درنهايت به اکثريت عظيم هموطنان خود پيوسته، حافظ و حامی جنبش صلح آميز مردم ايران خواهند گرديد. اميد ما بر اين است که اين جنبش با کمک زنان، مردان، جوانان، روشنفکران، اصلاح طلبان و حتی مذهبيونی که به اصالت خود معتقدند، ادامه يابد و مردم ايران بتوانند در آينده ای نزديک در سايه آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی در جامعه ای نوين، در پرتو آزاديهای اجتماعی زندگی پرباری را بنيان نهند.

باور ما براين است که آزادی ملت ضامن آسايش و خوشبختی آحاد آن است. سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور در کنار ساير هموطنان همچنان به تلاش برای تحقق آزادی و دمکراسی در کشور ادامه خواهد داد.

انتشار از طرف:
هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش

بيست و سوم آذر ۱۳۸۸ برابر چهاردهم دسامبر ۲۰۰۹
sjmkhk@googlemail.com
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016