جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزيرعلوم: حراست‌ها، روسای دانشگاه‌ها و وزارت علوم را مامور کرده‌ام که عوامل فتنه را شناسايی کنند، ايسنا

وزير علوم، تحقيقات و فناوری گفت: ما در حفظ ارزشهای اسلامی و دينی و منافع ملی با هيچ کس تعارفی نداريم و من قائل به کاپيتولاسيون دانشگاهی نيستم.

به گزارش ايسنا، دکتر کامران دانشجو در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه در ابتدا بايد ماهيت افرادی که در ۱۶ آذرماه دخالت داشتند روشن شود که آيا اين افراد دانشجو بودند يا نه؟، گفت: دانشجويان دانشگاه تهران نزديک به ۳۵ هزار نفر هستند واگر عده‌ای قليل که ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر هستند حرکتی را انجام ميدهند که با خواست جامعه همخوانی ندارد نبايد آن را به حساب دانشگاه و دانشجويان گذاشت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه مقدسات مردم ما برايشان بسيار مقدس است اظهارداشت : اگر دانشگاه نيز قداست دارد به علت تحصيل علم و تهذيب نفس در آن است .

وی با تاکيد براينکه دانشگاه محل فعاليتهای سياسی، فرهنگی و علمی و اجتماعی است گفت : بايدحرکتهای دانشجويی در راستای تعالی بشريت، افکار اسلامی و اقتداربخشيدن به نظام اسلامی منافع و مصالح عمومی کشور باشد.

کامران دانشجو افزود: اگر کسی اين امر را رعايت کرد که هيچ و اگر کسی از روی جهالت رعايت نکرد نيز بايد تذکر داده شود که اگر حرکت وی از روی جهالت باشد حتما تاثيرگذار است .

وی ادامه داد: اما اگر کسی بنا باشد برمبنای عناد و يا لجاجت حرکتی را انجام دهد و تذکر نيز تاثير نداشته باشد بايد دستش را گرفت و راهنماييش کرد به سمت بيرون. و اين افراد بايد بدانند که دانشگاههای ما بايد در مسيری حرکت کنند که جامعه اسلامی خواستار آن است.

وی با اشاره به اينکه قاطبه دانشجويان، اساتيد و کارمندان دانشگاهها نظام جمهور اسلامی را محترم می‌شمارند، ابراز کرد: اگر ما حرکت عده معدودی را به حساب دانشگاه و دانشجويان بگذاريم ظلم به دانشگاه است .

وزير علوم با اشاره به اينکه ما در قبال حفظ ارزشهای اسلامی و دينی و منافع ملی با هيچ کس تعارفی نداريم بيان داشت : نظام و مقدسات آن برای مردم ما ارزشمند است و مردم ما اجازه نخواهند داد که حتی عده قليلی مسير ديگری را انتخاب کنند.

وی با بيان اينکه ما با نقد مخالف نيستيم، گفت : چه کسی می‌گويد نقد براندازی است، اما سوال اين است که آيا براندازی نقد است؟

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم عنوان کرد : ما ۸ سال دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر نهاديم و من مطمئن هستم بدون کوچکترين شکی در اين جنگ نرم نيزمردم، دانشگاهيان و حوزه و دانشگاه در صحنه حضور فعال خواهند داشت و حتما اين جنگ درس عبرتی برای ايادی دشمن خواهد بود تا ديگر فکر طمع به کشور را نداشته باشند .

وی در ادامه با اشاره به اينکه من قائل به کاپيتولاسيون دانشگاهی نيستم، اظهارداشت: اين چيزی بود که دريک دوره برای اهداف حزبی وجود داشت و اينگونه نيست که هرکسی هرعملی مرتکب شد نبايد چيزی به وی گفته شود بلکه براساس مقررات بايد برخوردکرد و کارها را صورت داد.

وزير علوم با تاکيد براينکه دانشگاههای ما بايد کادرسازی و نيروسازی برای نظام داشته باشند، گفت:بزرگترين سم برای دانشگاه‌های ما اين است که بخواهند کادرسازی و نيروسازی برای جناحی داشته باشند.

کامران دانشجو بيان کرد: ما دردانشگاهها ابزاری داريم که عوامل فتنه را شناسايی کنيم و من حراستها و روسای دانشگاهها و خود وزارت علوم و مسئولين دانشگاها را مامور کرده‌ام بايد اين امر را پی‌گيری کنند، زيرا مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مسئولين بايد به وظايف خود عمل کنند. مانيز چنين کاری را انجام می‌دهيم .

به گزارش ايسنا وزير علوم همچنين در ديدار با مراجع قم مهمترين دغدغه دولت را دغدغه فرهنگ دانست و گفت : دغدغه‌ای که در دانشگاه‌ها وجود دارد، دغدغه دين است .

وی گفت : تعريف ما از انسان تعريفی الهی است و علم ما نيز بايد توام با ايمان باشد.

وی با اشاره به فرموده امام خمينی(ره) مبنی براينکه دانشگاه بايد کارخانه انسان سازی باشد، اظهارداشت : اگر بخواهيم دانشگاه را کارخانه انسان سازی کنيم بايد ابزارهای ما براساس جهان‌بينی اسلامی باشد.

کامران دانشجو افزود: برخلاف غرب ما انسان را براساس ديدگاه الهی و آموزه‌های دينی تعريف ميکنيم و بنابراين بايد ابزار ما نيز براين اساس تعريف شود.

وی با اشاره به اينکه برای دستيابی به قله‌های ارزش و افتخار و موفقيت نيازمند همراهی و راهنمايی عالمان و مراجع عظام تقليد هستيم، اظهارداشت : در کشور ما علم بايد با ايمان و اعتقاد همراه باشد.

کامران دانشجو در سفر دو روزه خو به استان قم با آيات عظام سبحانی و نوری همدانی ديدار کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016