پنجشنبه 3 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی، رئيس بسيج: ايستادگی مقابل ولی فقيه و نظام از منکراتی چون شرب خمر نيز بالاتر است! فارس

خبرگزاری فارس: رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور تأکيد کرد: بزرگترين منکرات ايستادگی مقابل ولی فقيه و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار محمدرضا نقدی چهارشنبه‌شب در نشست با نخبگان و بسيجيان استان خراسان شمالی اظهار داشت: اين گناه حتی از منکراتی چون شرب خمر نيز بالاتر است بنابراين فريضه امر به معروف و نهی از منکر بايد همواره در جامعه اسلامی برپا باشد.
وی گفت: با وجود تمام فتنه‌ها امروز نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف با تمام سرعت در حال پيشرفت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور با بيان اينکه قيام امام حسين (ع)‌ عبرتها و درسهای زيادی را در خود دارد گفت: درسی که سالار شهيدان با شهادت خويش به ما داد همانا نشان دادن اهميت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.
وی گفت: اين فريضه الهی آنقدر دارای اهميت است که در راه اجرای آن، بالاترين خلايق پروردگار قطعه‌ قطعه می‌شوند.
سردار نقدی افزود: حتی در اين راه خانواده سالار شهيدان به اسارت گرفته شده و اين درسی است که شهدای کربلا به ما امت اسلامی می‌دهند.
وی تصريح کرد: بايد اهميت اين فريضه را بدانيم و از آن عبرت بگيريم و اگر تکليف خود را در بحث امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهيم بايد بهترين‌ها را در اين راه قربانی و اهدا کنيم.
وی گفت: اگر مسلمانان در زمينه احيای امر به معروف و نهی از منکر به تکليف عمل کنند يقيناً نظام اسلامی بيش از پيش تقويت و رشد خواهد يافت.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور همچنين در بخش ديگری از سخنانش بسيج را نيرويی کارآمد در همه عرصه‌ها برشمرد و گفت: اين شجره طبيه با رهنمودهای امام راحل (ره) در نظام اسلامی شکل گرفت و در تمام عرصه‌ها تأثيرگذار بوده و به حق به تکليف خود عمل کرده است.
سردارنقدی گفت: بسيج تشکيلاتی امتيازبگير نيست و بايد صرفاً در اين سازمان با عشق و علاقه برای مردم و جامعه کار کرد.
وی با بيان اينکه پس از پايان جنگ تحميلی، آن شور و حالی که در بسيجيان و رزمندگان ما اوج گرفته بود به خاطر برخی سياستها متوقف شد اظهار داشت: در آن دوران لباس جبهه و جنگ کنار گذاشته شد و کت‌وشلوار جايگزين آن شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور اظهار داشت: در آن دوران به خاطر سياست‌های خاص برخی نهادها همچون کميته و جهاد با ديگر دستگاهها ادغام شده و آن روحيه رزمندگان و بسيجيان و روحيه جهادی تحت تأثير قرار گرفت.
سردارنقدی با بيان اينکه در طول دوران جنگ تحميلی بسيجيان و رزمندگان بدون هيچگونه چشم‌داشتی وارد عرصه شده و حتی زن و فرزند خود را رها کرده و هر شش ماه يکبار نزد خانواده خويش می‌آمدند خاطرنشان کرد: اينها عاشق واقعی خدمت به نظام و دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی بودند.
وی همچنين با بيان اينکه نبايد کارکرد بسيج منحصر به يک سری اقدامات سنتی باشد افزود: بسيجيان وظيفه دارند تا در مقابل ناهنجاريها هوشيار بوده و فريضه امر به معروف و نهی از منکر را به جای آورند.
سردارنقدی گفت: اين فريضه می‌تواند به صورتهای مختلف از جمله دسته‌جمعی برای اصلاح در امور مورد استفاده قرار گيرد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور با بيان اينکه تشکيل سازمان بسيج برای حضور بسيجيان برخاسته از بطن مردم در عرصه‌های مختلف؛‌ علمی، اجتماعی، فرهنگی و...صورت گرفته است، بر تجهيز اين سازمان به امکانات مورد نياز تأکيد کرد.
برپايه اين خبر نشست نخبگان و بسيجيان با حضور بيش از ۵۰۰ نفر در تالار اجتماعات گلشن بجنورد برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016