دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جهان‌نيوز: از چهار نفر کشته‌شده، دو نفر با ماشين زير گرفته شده‌اند، يک نفر از بالای پل پرت شده و يک نفر با شليک گلوله مشکوک کشته شده‌!

به گزارش جهان، در حالی که پيش از اين همه شواهد از برنامه ريزی قبلی برای کشته سازی مردم توسط اغتشاش گران و انتساب آن به دولت خبر می داد، و در حالی که نيروهای انتظامی در جريان اغتشاشات امروز از هيچ سلاح گرمی استفاده نکردند، شيوه اطلاع رسانی رسانه های جريان موسوم به سبز و همراهی آنان با رسانه های غربی مانند BBC در انتشار اخبار جهت دار قابل تامل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابراين گزارش، اين رسانه ها با وجود اينکه درگيريها در نقاط مختلفی از شهر قرار داشت بدون داشتن خبرنگار رسمی بلافاصله با اعلام دقيق تعداد کشته شده ها زودتر از همه رسانه های داخلی نسبت به اين موضوع اطلاع رسانی کردند که اين موضوع در جای خود بسيار جالب توجه است.

با اين حال اخبار اوليه خبرنگار جهان حاکی از آنست که از چهار نفر کشته شده امروز دو نفر با ماشين زير گرفته شده اند، يک نفر از بالای پل به پائين انداخته شده و يک نفر با شليک گلوله به مانند قضيه مشکوک ندا آقا سلطان با اسلحه غير سازمانی کشته شده است.

گفته می شود برخی از قاتلين شناسايی شده اند.

اما با وجود استفاده نکردن پليس از اسلحه گرم، شخصی به نام سيد علی موسوی که گفته می شود خواهرزاده ميرحسين موسوی است، در محدوده چهارراه کالج در کنار يکی از مراکز تجمع اغتشاشگران مورد هدف گلوله قرار گرفته و به قتل رسيده است.

هنوز از هويت ضارب وی خبری در دست نيست اما گفته می شود بيش از ده نفر از اعضای کددار سازمان منافقين در اغتشاشات امروز بازداشت شده اند.

يک سايت نزديک به اصلاح طلبان نوشت:

علی موسوی که سی و پنج سال داشت ، در حوالی ميدان انقلاب ، در حالی که در ميان معترضان عاشورا حضور يافته بود ، از ناحيه قلب مورد هدف قرار گرفت و اندکی پس از انتقال به بيمارستان سينا ، جان باخت.

ماهيت فرد شليک کننده به علی موسوی ، که صاحب دو فرزند است ، هنوز مشخص نيست اما به نظر می رسد قتل وی به صورتی هدفمند و به منظور دامن زدن به ناآرامی ها و تشنجات بيشتر در روزهای آينده صورت پذيرفته باشد.

پيش از اين نيز مسئولين امنيتی کشور در جريان روزهای منتهی به ۱۶ آذر از دستگيری برخی تيم های ترور که با هدف قتل و ايجاد درگيری سياسی سازماندهی شده بودند خبر دادند.

لازم به ذکر است سردار رادان پس از انتشار اين خبر در مصاحبه با واحد مرکزی خبر محتوای خبر جهان نيوز را تائيدکرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016