سه شنبه 8 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما: حکومتِ متکی بر ترس و استبداد دوام نخواهد داشت، راديو بين‌المللی فرانسه

"ماه هاست که ملت ايران تنها خواستار اعمال حقوق خويش است و هربار جز خشونت پاسخ ديگری دريافت نکرده است".

فرنگيس حبيبی - باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، دوشنبه شب، سرکوب "خشن و ناعادلانۀ" تظاهرات روز يکشنبۀ مردم را در ايران محکوم کرد و از مسئولان حکومت ايران خواست "فوراً افرادی را که غير منصفانه بازداشت شده اند" آزاد کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اوباما که در حال حاضر تعطيلات پايان سال مسيحی را در زادگاهش، جزيرۀ هاوايی، می گذراند در واکنش به رويداد های اخير ايران گفت " آمريکا همراه با ديگر اعضاء جامعۀ بين المللی، با قاطعيت، سرکوب خشن و غير عادلانۀ شهروندان بيگناه ايرانی را محکوم ميکند و خواستار آزادی فوری همۀ کسانی است که نا عادلانه روانۀ زندان شده اند". او همبستگی خود را با "رويدادهای خارق العاده ای" که در ايران می گذرد ابراز کرد. اوباما اطمينان داد که "تاريخ در کنار کسانی خواهد بود که خواهان عدالتند". او در عين حال تأکيد کرد که تظاهرات مردم ايران توسط آمريکا و يا هيچ کشور ديگری هدايت نمی شود و" تنها ملت ايران و خواستش برای عدالت و آرزويش برای يک زندگی بهتر" زمينه ساز اين رويداد هاست.

رئيس جمهوری آمريکا همچنين خاطر نشان ساخت که "تصميم رهبران ايران به حکومت کردن با توسل به ترس و استبداد دوامی نخواهد داشت". اوباما ياد آوری کرد که "ماههاست که ملت ايران چيزی جز اعمال حقوق خويش نمی خواهد و هربار، حتی در مراسم مقدس و آئينی، جز خشونت پاسخ ديگری دريافت نکرده است. و هربار جهان با تحسينی بسيار به جرئت و عزم راسخ مردم ايران نگاه کرده است".

اين در حاليست که در چهل و هشت ساعت گذشته شمار بازداشت شدگان تظاهرات روز عاشورا در تهران از هزار تن گذشته است. علاوه بر شخصيت های سرشناس در ميان نزديکان مير حسين موسوی و مهدی کروبی، رهبران اپوزيسيون شمار زيادی از فعالان مدنی و کوشندگان عرصۀ رسانه های مجازی نيز بازداشت شده اند.مسئولان امنيتی گفته اند که " گروهی از مديران فتنۀ عميق سايبری" را دستگير کرده اند. بنا بر گزارش سايت های اينترنتی شمار بازداشت شدگان در اصفهان به چهارصد تن رسيده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016