پنجشنبه 17 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: قانون فعلی مطبوعات پاسخگوی نيازهای ما نيست، لايحه قانون جامع رسانه‌ای در حال تدوين است، فارس

خبرگزاری فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون فعلی مطبوعات پاسخگوی نيازهای ما نيست و لايحه قانون جامع رسانه‌ای در حال تدوين است که اميدواريم به زودی آماده و به مجلس ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سيد‌محمد حسينی پيش از ظهر امروز در ديدار آيت‌الله مصباح يزدی در قم اظهار داشت: در اين زمينه مشکلات زيادی فراروی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه قانون فعلی مطبوعات پاسخگوی نيازهای فعلی ما نيست، افزود: اين قانون در زمان مجلس پنجم به تصويب رسيد و در مجلس ششم نيز برای بازنگری آن تلاش فراوانی شد که به جايی نرسيد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر ما نياز به قانون جامع رسانه‌ای داريم و اميدواريم پيش‌نويس آن به زودی آماده و به صورت لايحه به مجلس تقديم شود.
وی با بيان اينکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی فعاليت‌های ايجابی تاکيد دارد، ابراز داشت: بايد نيروهای متعهد و صاحب انديشه در حوزه نشريات کار کنند.
حسينی با بيان اينکه سطح نشريات در حد مطلوبی نيست، تاکيد کرد: لازم است نيروهای دانشگاهی، حوزوی و فرهيخته وارد عرصه شوند و نشريات دست افرادی که دنبال جنجال هستند، نيفتد.
وی در ادامه با معرفی مسئول مرکز قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد ابراز داشت: از نظر دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی فعاليت‌های قرآنی است و در سفرهای استانی نيز يکی از کارهای اين وزارتخانه حمايت از موسسات قرآنی است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از فعاليت‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: حمايت از کتاب‌های منتشر شده، پيگيری شعر و ادب، برگزاری جشنواره شعر در سال جاری و ... از اقدامات اين وزارتخانه در حوزه فرهنگی است.
وی با اشاره به ساماندهی نمايشگاه‌های فرهنگی در کشور افزود: در اين راستا نمايشگاه «ياد يار مهربان» نيز در قم با هدف ارسال کتاب به مدارس افتتاح شد.
حسينی ادامه داد: همايش «شاعران ايران و جهان» نيز با حضور ۵۰ کشور خارجی در سال آينده برگزار می‌شود.
وی با بيان اينکه حرکت‌های خوبی در مساجد کشور از گذشته آغاز و تقويت شده است، تصريح کرد: برای تربيت نيرو در جامعه اسلامی بايد فعاليت‌های مساجد پر‌رنگ‌تر شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هم اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعاليت می‌کنند.
وی بر رويکرد فرهنگی دولت تاکيد کرد و ابراز داشت: اين نهاد فرهنگی با وجود زحمات فراوان نتوانسته رسالت‌های اصلی خود را به صورت مطلوبی انجام دهد.
حسينی ادامه داد: برای حضور در عرصه جهانی نياز به جهش و حرکت اساسی داريم که بخشی از آن به افراد و بخشی به طرح و ايده‌های افراد بستگی دارد.
وی با بيان اينکه در عرصه‌های هنری و رسانه‌ای بايد دقت عمل صورت گيرد، افزود: در رسانه‌ها اخلاق حرفه‌ای رعايت نشده و در نقل و تفسير آن اشکالاتی وجود دارد که بخشی از آن را با آموزش می‌توان جبران کرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تصريح کرد: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) در اين زمينه به ‌ويژه در رشته‌هايی که در کشور کمبود وجود دارد، مانند بحث رسانه و مبانی اسلامی آن می‌تواند موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران بايد در نقل مطالب و بررسی صحت و سقم آن کمال دقت را داشته باشند.
حسينی بيان کرد: در هرحال کار در کشور گسترده شده است اما آموزش‌های متناسب با آن‌ کار به افراد داده نشده است.
وی در پايان تاکيد کرد: موسسه امام خمينی(ره) می‌تواند پشتوانه خوبی برای فعاليت‌های فرهنگی و هنری کشور باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016