پنجشنبه 17 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علاءالدين بروجردی: يک کاردار اروپايی در حوادث عاشورا دستگير شده است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: يک کاردار اروپايی در حوادث عاشورای حسينی دستگير شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علاءالدين بروجردی عصر امروز در گردهمايی روسای روابط عمومی‌های استان لرستان در استانداری لرستان با اشاره به حوادث رخ داده در روز عاشورا و حرمت شکنی‌های صورت گرفته از دستگيری کاردار يک کشور اروپايی در تهران در حوادث اين روز خبر داد و اظهار داشت: کنگره آمريکا بيش از ۶۰ طرح و توطئه عليه جمهوری اسلامی ايران طراحی و ۵۵ ميليون دلار اعتبار برای اجرای اين طرح‌های براندازانه اختصاص داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه در طول ۳۰ سال گذشته کشور ايران شاهد حوادث فراوان و فراز و نشيب‌های زيادی بوده است، خاطرنشان کرد: از زمان اتحاد جماهير شوروی تا امروز که آمريکا و انگليس عليه ايران فتنه‌های فراوانی صورت داده‌اند، ايران هميشه عليه اين فتنه‌ها ايستادگی کرده است و همه مردم در برابر آن بسيج شده‌اند.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌های ديداری، شنيداری و مکتوب وابسته به ضد انقلاب نيز از تمام ظرفيت‌های خود برای تاثيرگذاری در جامعه و تامين اهداف شوم استکبار جهانی عليه ايران به‌کار گرفته‌اند.
وی اظهار داشت: حوادث زشت روز عاشورای حسينی بسيار دلخراش بود و حمله به خيمه‌ها و به آتش کشيدن پرچم عزاداری مردم، بخشی از حرکات و تحرکات گروه‌های نفاق و فتنه بود.
بروجردی با بيان اينکه دشمنان انقلاب بايد بدانند که تمام ملت‌های آزاده و عدالتخواه جهان، برای امام حسين (ع) به عنوان جاودانه تاريخ بشريت و قيام عاشورا، احترام قائلند،‌ تصريح کرد: در ۳۰ سال گذشته عمر جمهوری اسلامی ما شاهد حوادث فراوانی در زمينه مقابله با نظام بوده‌ايم که از جمله آنها می‌توان به جتگ تحميلی، هشت سال دفاع مقدس، تحرکات سياسی و نظامی مانند طبس اشاره کرد.
بروجردی افزود: اما حوادث اخير به عنوان يک آزمون بزرگ موجب مردودی برخی خواص شد که تصور می‌کردند که در کشور دارای جايگاه و اعتبار هستند.
وی با اشاره به اينکه آمريکا دشمن قسم خورده ايران تا امروز نتوانسته است از کودتا و عمليات‌های نظامی عليه ايران استفاده کند، بيان داشت: در حال حاضر آمريکا به دنبال نوعی تعامل با ايران است و امروز اين واقعيت وجود دارد که اين کشور دست همکاری به طرف ما دراز کرده است ولی ايران آن را قبول نکرده است.
بروجردی با بيان اينکه متاسفانه در جريان‌های بعد از انتخابات فتنه‌های صورت گرفته توسط بعضی خواص در ايران يک مجرای طبيعی رشد يافته از سوی آمريکا بود، گفت: انتخابات دور دهم رياست جمهوری نخستين انتخابات ايران نبود که بی‌تجربه باشيم.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه افتخار ملت ما اين است که اين انقلاب با تقديم کردن صدها هزار شهيد و سرمايه گذاری فراوان به دست آمده است، يادآور شد: ظلم است که با حيثيت و آبروی اين ملت به راحتی بازی شود.
وی خاطرنشان کرد: تاريخ اين اتفاقات را ثبت خواهد کرد و همانگونه که ما در مورد گذشتگان قضاوت می‌کنيم آيندگان نيز در مورد ما قضاوت می‌کنند.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به اينکه در برخی کشورها رياست جمهوری و ديگر مسئوليت‌ها از پدر به پسر به ارث می‌رسد، افزود: در کشور ما تمام مسئوليت‌ها و مناصب اجرايی بر اساس انتخابات و خواست مردم به افراد واگذار می‌شود و اين نشانه حاکميت دموکراسی، آزادی و استقلال در جمهوری اسلامی ايران است.
وی بزرگ‌ترين سرمايه سياسی و حاکميتی نظام را تقديم صدها هزار شهيد دانست و تصريح کرد: با اقدامات اخير ظلم بزرگی به نظام شد و برخی خواص به آبرو و اعتبار کشور لطمه وارد کردند.
بروجردی ولايت فقيه را حلقه مهمی از زنجيره حکومت الهی عنوان کرد و گفت: تلاش آنها اين بود که نسل جوان را نسبت به امام راحل، جنگ، انقلاب، شهادت و رهبری بی‌اعتماد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016