چهارشنبه 16 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی کميسيون امنيت ملی: هيات پارلمانی اروپا خودشان به ايران نيامدند ما آمادگی داريم، ايسنا

*آمادگی داريم سفر هيات پارلمانی اروپا به تهران انجام شود
*ايران هيچ‌گونه محدوديتی برای گسترش روابط با نمايندگان پارلمان اروپا ندارد

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصريح کرد: ايران آمادگی سفر هيات پارلمانی اروپا به تهران را دارد و دو طرف می‌توانند بر روی زمان جديدی توافق کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، کاظم جلالی نماينده‌ مردم شاهرود در خانه‌ ملت در جمع خبرنگاران در مورد دلايل موکول شدن سفر هيات پارلمانی اروپا به تهران به زمان ديگری، خاطرنشان کرد: در سفری که سال گذشته هيات پارلمانی ايران به بروکسل داشت مقرر شد که هيات پارلمانی اروپا نيز به تهران سفر کند و بر سر زمان اين سفر به شکل کلی توافقاتی صورت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين‌که جمهوری اسلامی ايران از داشتن روابط با پارلمان اروپا استقبال می‌کند و اين روابط را تاثيرگذار می‌داند بحث مخالفت‌های موجود در اين سفر را مورد تاکيد قرار داد و افزود: رسانه‌ها و مقامات رژيم صهيونيستی از انجام اين سفر خشنود نبودند، ضمن اين‌که جمعی از نمايندگان کنگره‌ آمريکا نيز نامه‌ای به پارلمان اروپا نوشتند و خواستند که اين سفر انجام نشود. هم‌چنين برخی نمايندگان پارلمان اروپا نيز با اين سفر مخالفت کردند.

به گفته‌ وی، بخشی از نمايندگان گروه ۱۱ نفره‌ پارلمان اروپا که عمدتا ايتاليايی بودند نيز در انجام سفر ترديد کردند که نهايتا منجر به اين شد که سفر در زمان ديگری صورت گيرد.

جلالی با يادآوری اين نکته که مسووليت اين کار به عهده‌ وی است، از انجام اين سفر استقبال کرد و با اشاره به اين‌که ايران هيچ‌گونه محدوديتی برای گسترش روابط با نمايندگان پارلمان اروپا ندارد، افزود: در برخی از خبرها آمده بود که ايران به خاطر شرايط خاص اين سفر را رد کرده است که ما اين مسئله را تاييد نمی‌کنيم، و آمادگی لازم برای انجام سفر را داريم و بر سر زمان جديدی می‌توانيم توافق کرده و گفت‌وگوهايی داشته باشيم.

جلالی رياست اين گروه پارلمانی را به عهده‌ يک نماينده آلمانی عنوان کرد که نمايندگانی از کشور آلمان، ايتاليا، يونان و برخی ديگر از کشورهای اروپايی وی را در سفر به ايران همراهی می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016