یکشنبه 20 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: ديپلمات بازداشت شده در حوادث عاشورا آزاد شد، در روز عاشورا ۲۲۰ تن از پرسنل نيروی انتظامی و سردار رجب زاده مصدوم شدند، مهر

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش کميته ويژه وضعيت بازداشتگاه ها را مبتنی بر واقعيت ها خواند و گفت: همانگونه که قول داده شده بود اين گزارش با مجموعه دقت هايی که به خرج داده شد با دقت ارائه شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علاءالدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشيه جلسه علنی امروز يکشنبه درباره قرائت گزارش کميسيون ويژه اظهار داشت: در پايان اين گزارش اشاره شده که اگر عوامل تحريک کننده اين حوادث نمی بودند، شاهد چنين حوادث تلخی نبوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در حوادث روز عاشورا ۲۲۰ تن از پرسنل نيروی انتظامی و فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ مصدوم شدند که بايد از نيروی انتظامی تقدير کرد. البته بايد به اين نکته هم توجه داشت که در همه جای دنيا حمله به پليس جرم بالايی دارد و اميدواريم که در آينده شاهد اينگونه حوادث نباشيم.

بروجردی درباره عيادت خود از فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ گفت: خوشبختانه حال سردار رجب زاده خوب است.

رئيس کميسيون امنيت ملی درباره دستگيری يکی از ديپلمات های يک کشور خارجی در حوادث روز عاشورا تصريح کرد: بر اساس قانون و عرف بين المللی ديپلمات ها را نمی توان بازداشت و يا دستگير کرد اما چون اين فرد جزء افراد اغتشاشگر بود ابتدا بازداشت شد، اما بعد از آنکه مشخص گرديد که وی ديپلمات است آزاد شد.

وی ادامه داد: در اين رابطه اعتراضات لازم از سوی وزارت خارجه به کشور مذکور شده است.

اين نماينده مجلس درباره چگونگی برخورد با اغتشاشگران و افراد مسئول اظهار داشت: تصميم گيری در اين باره با قوه قضائيه است و ما به عنوان مجلس بخشی از کار خود را انجام داديم.

بروجردی در پاسخ به سئوالی درباره سفر هيئت پارلمانی اروپا به ايران و دليل تاخير در اين سفر گفت: اعضای ايتاليايی اين مجموعه اعلام کردند که به همراه هيئت پارلمانی اروپا به ايران نمی آيند و اين باعث تاخير در انجام اين سفر شده است.

وی در پايان خاطر نشان کرد: کار با اتحاديه اروپا در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و روابط ما با اروپا عليرغم همه مسائل روابط نسبی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016