دوشنبه 21 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس بررسی برنامه ‌پنجم را به ‌دريافت بودجه ۸۹ موکول‌ کرد، مهر

عضو هيئت رئيسه مجلس با تاکيد بر اينکه مجلس در انتظار ارائه لايجه بودجه ۸۹ به مجلس است، گفت: تصميم گيری برای بررسی لايحه برنامه پنجم توسعه منوط به ارائه لايحه بودجه ۸۹ به مجلس است.
محمد هقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اعلام اين خبر اظهارداشت: تصميم گيری مجلس برای تعيين اولويت در بررسی لوايح بودجه و برنامه پنجم منوط به ارائه لايحه بودجه ۸۹ به مجلس است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: ما برنامه پنجم را نگه داشته و منتظر ارائه لايحه بودجه هستيم تا پس از ارائه آن به مجلس در باره نحوه رسيدگی به اين لوايح تصميم گيری کنيم.

نماينده چناران گفت: رسيدگی به برنامه پنجم حداقل ۳۶ روز در کميسيون های مجلس وقت می برد طبيعتا اگر تعطيلات مجلس و تعطيلات آخر هفته را نيز به آن اضافه کنيم اين زمان افزايش می يابد. اين درحالی است که بررسی برنامه حداقل دو هفته از وقت مجلس را در صحن علنی می گيرد و شايد تا يک ماه هم ما در صحن درگير تصويب اين لايحه شويم بنابراين بيش از دو ماه باقيمانده تا پايان سال فرصت لازم داريم تا برنامه را به سرانجام برسانيم.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبر داد: از طرف ديگر بررسی لايحه بودجه ۵۵ روز در کميسيون ها وقت می برد و اين مدت بدون درنظر گرفتن تعطيلات مجلس و تعطيلات آخر هفته است. دو هفته هم برای بررسی در صحن علنی وقت نياز داريم که جمعا می شود ۷۰ روز، اگر درهمين هفته نيز لايحه بودجه به مجلس ارائه شود ما را تا پايان سال درگير می کند.

وی گفت: ما در شرايطی هستيم که نمی توانيم در يک زمان به طور موازی دو کميسيون تلفيق تشکيل دهيم. از طرفی اعضای کميسيون برنامه و بودجه بايد در کميسيون تلفيق مجلس حضور داشته باشند. کميسيون تلفيق هم نمی تواند در يک زمان دو لايحه مهم را بررسی کند .

دهقان يادآور شد: از آنجا که رسيدگی به لايحه بودجه نيز بايد مبتنی بر برنامه پنج ساله باشد بنابراين تصميم گيری برای بررسی اين لوايح و اولويت بندی برای آن بايد در جلسه ای با جمعی از نمايندگان مطرح شود. برای رسيدن به اين تصميم ما همچنان منتظر ارائه لايحه بودجه می مانيم و تا ارسال آن به مجلس بررسی برنامه پنجم منتفی است.

به گزارش مهر، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ديروز مجلس پس از ارائه برنامه پنجم توسعه توسط رئيس جمهور، با اشاره به بررسی دو لايحه برنامه پنجم توسعه و بودجه ۸۹ در مجلس تاکيد کرد که اين بررسی ها مشکلات زيادی خواهد داشت و بايد اولويت بندی کنيم کداميک را انتخاب کرده و به نهايت برسانيم.

رئيس مجلس همچنين گفت که اين موضوع بايد در جلسه ای با حضور نمايندگان بررسی شود و راه حلی برای آن پيدا شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016