دوشنبه 21 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضائيه: هيات نظارت بر مطبوعات بدون افراط و تفريط برخورد کند، با ساختار شکنان بدون استثناء برخورد قانونی شود، ايلنا

هيات نظارت بر مطبوعات با ترکيبی که حسب قانون دارد بايد تلاش نمايد بدون افراط و تفريط وفق مقررات و قوانين موضوعه و با حفظ اعتدال بر مطبوعات و رسانه‌های گروهی و خبرگزاريها نظارت کنند.


ايلنا: رئيس قوه قضائيه فعاليت هيات نظارت بر مطبوعات را بسيار مهم و حساس دانست و برلزوم رعايت اعتدال در برخوردهای اين هيئت تاکيد کرد.
به گزارش ايلنا،آيت‌الله صادق آملی لاريجانی رعايت و اجرای قوانين موضوعه را مهمترين ملاک عمل مسئولان در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: ملاک همه مسئولان بايد رعايت قانون باشد که اجرای دقيق قانون اقبال عمومی را در پی خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اهميت و ضرورت نظارت قانونی مستمر بر مطبوعات و رسانه‌های گروهی وظايف هيئت نظارت بر مطبوعات را بسيار مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: هيئت نظارت بر مطبوعات با ترکيبی که حسب قانون دارد بايد تلاش نمايد بدون افراط و تفريط وفق مقررات و قوانين موضوعه و با حفظ اعتدال بر مطبوعات ورسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها نظارت کنند.
رئيس قوه قضائيه با انتقاد از رواج برخی هتک حرمت‌ها و ساختار شکنی‌ها در سطح مطبوعات و ساير رسانه‌ها خواستار نظارت بيشتر هيئت نظارت بر مطبوعات بر آنها شد و گفت: برخی افراد بی‌محابا اقدام به برخی ساختارشکنی و هتک حرمتها کرده و متاسفانه اينگونه در جامعه تلقی می‌شود که آنان خدای ناکرده در حريم امنی قرار دارند و با آنها برخورد يکسانی صورت نمی‌گيرد که در اين موارد بايد با
ساختار شکنان بدون استثناء برخورد قانونی شود.
وی با اشاره به اصل استقلال قضات که همواره مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و در قانون اساسی نيز به آن تصريح شده است تاکيد کرد: همه ما بايد مقيد به اجرای قانون باشيم حتی اگر صدور رأی و يا قراری را به مصلحت ندانستيم از راههای مقرر قانونی به آن اعتراض نماييم و از تضعيف قاضی پرونده که موجب تزلزل قانون می‌شود خودداری نماييم و حفظ استقلال قضائی و استقرار قانون در جامعه به نفع همه ما خواهد بود.
لاريجانی نحوه رسيدگی به پرونده‌های تخصصی را بسيار حساس و مهم دانست و اظهار داشت: همانگونه که قبلاً نيز بارها متذکر شده‌ام قضات رسيدگی کننده به پرونده های تخصصی بايد در آن موضوعات دارای آگاهی‌های لازم باشند و با بصيرت مبادرت به رسيدگی نمايند.
اين گزارش حاکی است در ابتدای اين ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی اين وزارتخانه و همچنين ساير اعضای هيئت نظارت بر مطبوعات جداگانه گزارشی از فعاليتهای اين هيئت را ارائه نمودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016