جمعه 25 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دومين نشست خانواده زندانيان سياسی محکوم به اعدام در سنندج، هرانا

نشست خانواده های زندانيان محکوم به اعدام در سنندج برگزار شد.

خبرگزاری هرانا - حقوق ملی: تعدادی از خانواده های زندانيان محکوم به اعدام نشست هايی را با موضوع مخالفت با حکم اعدام و درخواست آزادی فرزندان خود آغاز کرده اند.

به گزارش کميته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، تنی از خانواده های زندانيان سياسی کرد محکوم به اعدام در حرکتی غيرسياسی با برگزاری نشست هايی ضمن محکوم کردن حکم اعدام در تماميت آن، به بيان موارد حقوقی نقض شده در پرونده فرزندان خود و نهايتاً درخواست آزادی آنان پرداختند. خانواده ها در اين نشست ها به ناعادلانه بودن و غيرحقوقی بودن روند منتهی به صدور حکم اعدام برای فرزندان خود اشاره کردند و همچنين از تداوم اعدام زندانيان سياسی در کردستان که با اعدام دو زندانی در طی هفته های اخير وارد مراحل جديدی شده است ابراز نگرانی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جلسه اول اين نشست مورخ ۲۳ ديماه در شهر کامياران و جلسه دوم آن روز گذشته مورخ ۲۴ ديماه در شهر سنندج برگزار شد. در اين نشست که به دليل فضای امنيتی کردستان و تهديد مستمر خانواده ها به صورت غير عمومی و فقط با حضور خانواده های زندانيان برگزار شده بود، مادران و بستگان با آوردن تصاوير فرزندان محکوم به اعدام خود ياد آنان را گرامی داشتند.

خانواده های مورد اشاره در اقدامی نمادين با استفاده از تصاوير زندانيان محکوم به اعدام در ساير نقاط کشور و همچنين تصاويری از جان باختگان وقايع اخير به اعلام همبستگی و اتحاد با ساير خانواده های زندانيان سياسی محکوم به اعدام و همينطور جان باختگان وقايع اخير پرداختند.

مادران زندانيان محکوم به اعدام حاضر در نشست ضمن اعلام تصميم خود بر تداوم و گسترش فعاليتهای خود از اعلام آمادگی خود برای سفر به تهران جهت پيگيری وضعيت فرزندان خود و همبستگی با ساير زندانيان محکوم به اعدام در اولين زمان ممکن سخن گفتند.

در پايان نشست دوم، مادران و خانواده های مورد اشاره با عزيمت به بهشت محمديه (گورستان سنندج) در مراسم سالگرد ابراهيم لطف الهی (دانشجوی جان باخته در بازداشتگاه اطلاعات سنندج) شرکت کردند.

لازم به يادآوری است در حال حاضر بيش از چهل زندانی سياسی محکوم به اعدام در سراسر کشور وجود دارد که اسامی ۳۷ تن از آنان به قرار ذيل است :

- علی صارمی، ايوب پرکار، احمد کريمی، محمدرضا علی زمانی، ناصر عبدالحسينی، رضا خادمی، آرش رحمانی پور

- عبدالرحمان ناروئی، عابد گهرام زهی، عبدالحميد ريگی، عبدالجليل ريگی، ناصر شه بخش، محمود ريگی

- علی ساعدی، وليد نيسی، ماحد فرادی پور، دعير مهاوی، ماهر مهاوی، احمد ساعدی، يوسف لفته پور

- زينب جلاليان، حبيب الله‌ لطيفی، شيرکو معارفی، فرهاد وکيلی، فرزاد کمانگر، علی حيدريان، حسين خضری، رشيد آخکندی، محمد امين آگوشی، احمد پولاد خانی، سيد سامی حسينی، سيد جمال محمدی، رستم ارکيا، مصطفی سليمی، انور رستمی، حسن ‌تالعی و ايرج محمدی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016