جمعه 25 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خواهرزاده رييس ديوان عدالت اداری کشور در ميان ليست افراد اعدامی، اميرکبير

در پی حوادث وسيع و گسترده ی مربوط به روز عاشورا که بازتاب بين المللی وسيعی همراه داشت، خبرهای بازداشت شدگان اين روز که منابع دولتی تعدادشان را ۳۰۰ نفر و منابع خبری مستقل اين تعداد را تا بيش از هزار و پانصد نفر اعلام کرده اند، موج جديدی از نگرانی ها را به دنبال آورد.

گزارشهای دريافتی از بازداشتگاه عشرت آباد که به عقيده ی برخی شکنجه گاهی جايگزين برای کهريزک به شمار می آيد و همچنين گزارش از وضعيت بد و نابسامان و برخوردهای غير انسانی با زنان بازداشتی اين نگرانيها را تشديد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير مسئله ديگری که در بين پيامدهای يکشنبه ی خونين خودنمايی ميکند، دستگيری و کشته شدن نزديکان برخی از افراد نام دار کشور است.

از جمله اين افراد می توان به امير ارشد تاجمير فرزند شهين مهين فر مجری با سابقه صدا و سيما و همچنين مورد ديگر که بازتاب وسيعتری داشت سيد علی حبيبی موسوی خواهرزاده ميرحسين موسوی اشاره کرد.

اما در اين بين خبر بازداشت شدن يکی از معترضين اين روز به نام "حسين محمودی" از اقوام حجت الاسلام منتظری همچنان مسکوت مانده است.

به گفته يکی از نزديکان حجت السلام محمد جعفر منتظری رييس ديوان عدالت اداری کشور ، خواهرزاده ی اين مقام قضايی که يکی از بازداشتی های روز عاشورا بوده است پس از انجام بازجويی هايی بدون در نظر گرفتن حق داشتن وکيل، در ليست اعدامی های اين روز قرار گرفته است.

حسين محمودی، دانشجوی پزشکی که مورخ يکشنبه ششم دی ماه در تظاهرات ضددولتی شهر تهران بازداشت شده بود، پس از مدتی بی اطلاعی خانواده اش با رساندن اين خبر آنها را از اين حکم مطلع کرد.

خانواده حسين محمودی با درميان گذاشتن اين خبر با حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رييس ديوان عدالت اداری که از نهادهای در ارتباط با قوه قضاييه ميباشد سعی در لغو آن داشته اما تا کنون خبری حاکی از لغو آن به اين مقام عالی رتبه داده نشده است. به گزارش خبرنامه اميرکبير موضوع صدور حکم اعدام برای خواهرزاده رييس ديوان عدالت اداری کشور به صادق لاريجانی رئيس قوه قضائيه نيز انتقال يافته است. تاييد وجود خواهرزاده رئيس ديوان عدالت ادرای درميان ليست افراد محکوم شده به محاربه و اعدام باعث تغييراتی در اين ليست شده است .

به گفته ی اين منبع آگاه، حجت الاسلام منتظری و ديگر اعضای خانواده سعی بر سرپوش گذاشتن بر روی اين خبر و مسکوت ماندن آن دارند، چنانچه روز چهار دهم دی ماه نامه ای از سوی حجت الاسلام منتظری با مضمون قدردانی از عاشوراييان به خاطر حماسه آفرينی در روز نهم دی بر روی خبرگزاری ايرنا منتشر شد.

لازم به يادآوری است صادق لاريجانی رييس قوه قضاييه از شهريور ماه امسال جعفر منتظری را به سمت رياست ديوان عدالت اداری منصوب کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016