دوشنبه 28 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز محاکمه ۵ متهم روز عاشورا: کيفرخواست متهمان قرائت شد، فارس

خبرگزاری فارس: نماينده مدعی العموم کيفرخواست متهمان اغتشاشات روز عاشورا را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس، در ابتدای محاکمه ۵ متهم اغتشاشات روز عاشورا که در حال برگزاری است، نماينده مدعی‌العموم کيفرخواست‌های صادره عليه متهمان حاضر در در دادگاه را قرائت کرد. متن کامل کيفرخواست به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی
اين عاشورا است که اسلام را زنده نگهداشته است
حضرت امام خمينی (ره)
پيروزی انقلاب اسلامی به عنوان پايان نظام سلطه و منافع استعماری غرب در جمهوری اسلامی ايران و طليعه حيات سياسی ملتی آزاده و سرفراز، سرآغاز دشمنی‌ها و اقدامات خصمانه‌ای بود که با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال می‌شد. طی ۳۰ سال عمر با برکت جمهوری اسلامی، دشمنان قسم خورده که از اقدامات براندازانه خود ازطريق سخت افزاری (اقدامات تروريستی، جنگ های مسلحانه خيابانی، جنگ تحميلی و ...) همچنين تحريم‌های گسترده اقتصادی، سياسی و مالی طرفی نبسته بودند، به زعم خود فرصت انتخابات دهم رياست جمهوری را مجالی برای بکارگيری اهداف شوم خود، عليه ملت ايران درقالب تئوری‌ها و چارچوب‌های جنگ نرم يافتند و در اين راه تلاش کردند با بکارگيری تمامی امکانات خود ازجمله بسيج رسانه‌ها و شبکه های ماهواره‌ای ضمن ايجاد ترديد و نااميدی به آينده کشور، تئوری­ جنگ نرم را کليد بزنند.
يکی از موسسات پژوهشی وابسته به دستگاههای اطلاعاتی آمريکا (موسسه بروکينگز) چند ماه قبل از انتخابات دهم رياست جمهوری گزارشی با عنوان "راهکارهای آمريکا درقبال انتخابات دهم رياست جمهوری " دراختيار دستگاه‌های اطلاعاتی‌ امنيتی اين کشور قرار می‌دهد.
در اين گزارش ضمن اعلام "براندازی نرم " به‌عنوان مناسب ترين راه و بهترين راهکار پيش روی آمريکا برای تغيير نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران عنوان می‌کند که اين مسير کمترين هزينه‌ها را به دنبال دارد. اين گزارش هدف اصلی اين گزينه را براندازی حکومت ايران و ايجاد حکومتی که بيشترين همراهی را با منافع آمريکا داشته باشد، عنوان کرده است.
در اين گزارش مهم‌ترين مشکلات پيش روی آمريکا در راستای براندازی نرم عبارتند از:
جمهوری اسلامی ايران به علت پشتوانه‌های خوب مردمی، همه بحرانها از جمله جنگ، انزوای بين‌المللی، بی‌ثباتی، حملات تروريستی و نظاير آن را سپری کرده است، با اين حال حکومت ايران بسيار مستحکم است.
حمايت آمريکا از جريانات برانداز داخلی، موجبات نفرت بيشتر مردم ايران از آمريکا را فراهم می‌سازد.
نظام جمهوری اسلامی به لحاظ مبانی دينی و مشروعيت مردمی قادر است که در مقابل اقدامات براندازانه داخلی و خارجی به خوبی از خود محافظت کند.
بهره برداری از حوادث و آشوب های به وجود آمده پس از انتخابات رياست جمهوری تا روز عاشورا و برنامه ريزی جهت براه انداختن آشوب‌های اين روز، از جمله اقداماتی بوده که در دستور کار دشمنان انقلاب قرار داشته است که در اين راستا جريانات سکولار، گروهک‌های ضد انقلاب ، سلطنت‌طلب‌ها، منافقين و فرقه ضاله بهائيت و .... در روز عاشورا از نکات قابل توجهی است که اقدامات و اهداف گروهک‌های ضد انقلابی و غيرقانونی مخالف برای ضربه زدن به نظام را نشان می‌دهد.
از سوی ديگر پس از حادثه روز عاشورا، نخست وزير رژيم اشغالگر قدس ضمن تحسين اقدام اغتشاشگران بر لزوم بکارگيری بيشتر آمريکا از فضای مجازی اينترنت در راستای براندازی جمهوری اسلامی ايران سخن گفته و به اين ترتيب نقش بيگانگان را به وضوح برملا کرد.
در اين راستا دشمنان قسم خورده انقلاب که قبل و پس از انتخابات تمامی امکانات و توانايی های خود را در راستای تزلزل در ستون نظام اسلامی (اصل ولايت فقيه) بسيج کرده بودند، به زعم خود تلاش کردند با آوردن همه توان تشکيلاتی خود در روز عاشورا، ضربه اساسی را بر نظام وارد سازند که با حضور به موقع ملت بزرگوار ايران، اين توطئه خنثی گرديد.
نگاهی به واکنش های بيگانگان پس از عاشورا نشان می دهد که دشمنان انقلاب اسلامی در صدد بودند از طريق:
تشديد مخالفت‌ها و القای سقوط نظام پس از عاشورا.
تشديد اقدامات ساختارشکنانه عليه نظام اسلامی.
حمايت از ساختار شکنی در روز عاشورا توسط وزارت امور خارجه کشورهای اروپايی، آمريکا ، سازمان عفو بين المللی و .....
تحريک مردم به آشوب ها و حضور در درگيريها.
القای ناتوانی دولت در برخورد با اقدامات براندازانه اغتشاشگران به اهداف خود برسند که به فضل الهی ناکام ماندند.

حضور منافقين، سلطنت‌طلب‌ها و ساير گروهک ها به صورت سازمان يافته در اغتشاشات روز عاشورا زمينه تعرض به مقدسات اسلامی را فراهم ساخت .

در اين رابطه تعداد قابل توجهی از گروه های منحرف که ارتباطات محفلی از طريق سيستم مجازی با يکديگر داشته اند، به همراه عناصر فرقه ضاله بهائيت که برای فتنه انگيزی در روز عاشورا مستقيماً به سران فرقه در اسرائيل وصل و توسط آنها هدايت می‌شدند در دسته جات ۳ الی ۴ نفره در قبل از فتنه روز عاشورا در مکان‌هايی مستقر و پلاکاردها و بنرهای اهانت‌آميز عليه نظام و مقدسات را تهيه و به خيال باطل خود اعلام نموده بودند که بايد در روزعاشورا کار نظام اسلامی يکسره شود.
از همين رو درحالی که ملت شهيد پرور ايران در روز عاشورا در تکيه‌ها و مساجد مشغول عزاداری بودند، گروه ها و شبکه های مرتبط منافقين، سلطنت طلب‌ها، فرقه ضاله بهائيت و گروهک های غيرقانونی، با هلهله و سوت و کف، ضمن اهانت به مقدسات، ضرب و شتم، هتک حرمت و توهين به عزاداران حسينی(ع) و مامورين انتظامی، مرتکب جرايم مهمی مانند محاربه و اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور شدند و حتی از انجام جرايم بر ضد عفت و اخلاق عمومی و احتراق، تخريب و اتلاف اموال عمومی و خصوصی به قصد مقابله با نظام اسلامی دريغ ننمودند.
در اين رابطه منافقين دستگير شده که از ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی در به شهادت رساندن فرزندان مومن و انقلابی ايران اسلامی علی الخصوص در طول هشت سال جنگ تحميلی نقش موثری ايفا کردند، اعتراف کرده اند که برای ايجاد ناامنی ، آشوب و اغتشاش ، تجمعات و تظاهرات غيرقانونی، خاصه به بهانه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری و حوادث بعد از آن، به کرات در مقراين گروهک ملحد و محارب در عراق و ساير کشورهای اروپايی آموزش ترور و آشوب ديده اند و در اقارير تکميلی خود اعتراف نموده اند که در همان ايام انتخابات ضمن جاسوسی و جمع آوری اطلاعات، حضور فعالی در تمامی تجمعات غير قانونی و ضدانقلابی در بعد از انتخابات داشته و به صورت سازماندهی شده ماموريت‌هايی از قبيل بمب گذاری ، ترور و انتساب آن به نظام، نصب تراکتهای تبليغاتی، شعار نويسی، تخريب و به آتش کشيدن اموال اشخاص حقيقی و حقوقی به منظور ايجاد نارضايتی در بين مردم و کسبه را برعهده گرفته و فيلم صحنه های درگيری، آشوب و اغتشاشاتی را که خود به وجود آورده بودند در اختيار عناصر و سرپل های نفاق در خارج از کشور و عوامل اطلاعاتی دشمن و شبکه های معاند خارجی قرار داده اند.
لذا با استناد به تحقيقات و بررسی های بعمل آمده ، گزارش مامورين ، اقارير متهمان و محتويات پرونده و ارتکاب اعمال مجرمانه متهمان در روز عاشورا، از رياست محترم دادگاه تقاضای اشد مجازات درباره آنان می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016