سه شنبه 29 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس کل دادگستری آذربايجان غربی: احتمال دست‌داشتن "پژاک" در ترور دادستان خوی، ايسنا

رييس کل دادگستری آذربايجان غربی، با اشاره به کشف سرنخ‌هايی در پرونده‌ی ترور دادستان خوی، گفت: جسد دادستان خوی به پزشکی قانونی منتقل شده است.

سيد محمدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ی کشف سرنخ‌های جديد در پرونده ترور دادستان خوی، اظهار کرد: مشخصاتی از وسيله‌ی نقليه که برای ترور استفاده شده، به‌دست آمده و شايد موارد ديگری هست که در پيگيری موضوع، موثر و منتج به نتيجه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد بر عهده گرفتن اين ترور توسط گروهکی خاص، گفت: تاکنون گروه خاصی انجام اين ترور را به عهده نگرفته است اما با توجه به تهديدات و برنامه‌هايی که گروه پژاک قبلا اعلام کرده بودند، احتمالا اين گروه درترور دادستان خوی دست داشته است.

به گفته‌ی رييس کل دادگستری آذربايجان غربی، گروه پژاک در رابطه با انجام يک عمليات انتحاری در امکان عمومی تهديد کرده بود ظاهرا اين موضوع انحرافی بود و قصد داشتند از اين طريق ضربه را به فردی که در انجام کارهای‌شان بسيار موثر بود و با ناهنجاری و ناامنی برخورد می‌کرد، بزند.

موسوی با بيان اين‌که «ولی‌حاج‌قلی‌زاده» بسيار در انجام وظيفه تلاشگر و ساعی بود، گفت: اين دادستان از خانواده محترم شهدا بود وبرادرش در جنگ تحميلی به شهادت رسيده است. وی بيش از ۱۰ سال به امر قضاوت در خوی مشغول بوده است.

وی درباره‌ی روند رسيدگی به اين پرونده، گفت: کارهای مقدماتی انجام شده و پرونده به بازپرس مربوطه ارجاع می‌شود. جسد اين دادستان که به وسيله دو گلوله از ناحيه گردن مورد هدف قرار گرفته، به پزشکی قانونی منتقل شده است.

موسوی افزود: دادستان خوی شب گذشته در زمانی که از مسجد به منزل‌شان برمی‌گشته در حين پياده شدن از خودرو مقابل منزلش مورد سوءظن و عمل مزبوحانه قرار گرفته است.

رييس کل دادگستری آذربايجان غربی، با تاکيد بر اين که تاکنون مظنون يا مظنونانی دستگير نشده و موضوع در حال پيگيری است، افزود: اسلحه که از آن به سمت وی شليک شده از نوع کلت کمری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016