سه شنبه 29 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرماندار خوی: رد پای گروهک‌های معاند ضد انقلاب در ترور دادستان خوی، فارس

خبرگزاری فارس: محمدلو فرضيات زيادی در خصوص ترور دادستان خوی مطرح است ولی با توجه به تحرکات گروهک‌های معاند و ضد انقلاب به نظر می‌رسد وی توسط گروهک‌های معاند ضد انقلاب ترور شده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دولت، ابراهيم محمدلو معاون استاندار آذربايجان‌غربی و فرماندار شهرستان خوی در خصوص ترور دادستان خوی با اشاره به تحرکات زياد عوامل داخلی مشکوک و عوامل وابسته به دشمنان قسم خورده خارج از کشور اظهار داشت: فرضيات زيادی در خصوص اين حادثه مطرح است ولی با توجه به تحرکات گروهک‌های معاند و ضد انقلاب به نظر می‌رسد وی توسط گروهک‌های معاند ضد انقلاب ترور شده باشد.
وی با با بيان اينکه ضارب يا ضاربان عامل استکبار بوده‌اند، تصريح کرد: نوع انتخاب سوژه نشان می‌دهد که اين، يک مسأله شخصی نيست بلکه ضارب يا ضاربان عنادشان نسبت به نظام و مملکت اسلامی است.
فرماندار خوی در مورد نحوه به شهادت رسيدن مرحوم "ولی‌حاج‌قلی‌زاده "، دادستان خوی، گفت: دادستان خوی، غروب دوشنبه، ۲۸ دی، ساعت ۱۹ و ۳۳ دقيقه، در حالی که از محل کار برمی‌گشتند، در مقابل منزل خود مورد حمله تروريستی قرار گرفته و به شهادت رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تصريح بر اين نکته که بعد از اين حادثه تروريستی، شورای تامين استان بلافاصله جلسه تشکيل داده و تلاش‌های گسترده‌ای برای کشف عامل يا عواملان اين حادثه تروريستی آغاز شده است اظهار داشت: در حوزه سرزمينی از ديشب تحرکات گسترده‌ای برای شناسايی و دستگيری عوامل اصلی،هوادار و کمک کننده اين حادثه تروريستی آغاز شده است.
معاون استاندار آذربايجان غربی در مورد سابقه اقدامات تروريستی در اين شهرستان گفت: با توجه به حساس بودن اين منطقه به دليل وجود عناصری از گروهک‌های ضد انقلاب تا کنون در اين سطح و در اين مقياس اقدام تروريستی نداشته‌ايم اما به دليل همسايگی با کشور ترکيه و فعاليت گروهک‌های تروريستی پژاک و پ.ک.ک در اين حوزه يکی از فرضيات اصلی اين اقدام تروريستی کروهک های مذکور هستند هر چند فرضيات ديگری هم در دست بررسی قرار دارند و به سرعت در حال پيگيری هستند.
فرماندار شهرستان خوی همچنين از تشکيل کميته ويژه امنيتی جهت پيگيری علل ترور دادستان عمومی و انقلاب اين شهرستان خبرداد.
وی ادامه داد: در نشست شورای تامين ضمن محکوميت ترور وی کميته ويژه ای متشکل از تمامی دستگاه های امنيتی شهرستان تشکيل شد تا عوامل و پشتيبانان اين عمل ننگين شناسايی و هرچه سريعتر به جزای عمل خود برسند.
محمدلو با محکوميت اين حادثه ننگين گفت: از ساعات ابتدای حادثه عوامل انتظامی و امنيتی موضوع را پيگيری کرده اند و با توجه به سرنخ‌های موجود چهار نفر مظنون در اين رابطه دستگير شده و پيگيری‌های بعدی ادامه دارد.
فرماندار خوی با بيان اينکه ولی حاج قلی‌زاده با هيچ فرد يا گروهی مشکل شخصی نداشت، گفت: با توجه به سرنخ های موجود موضوع هم اکنون توسط گروه‌های امنيتی در دست بررسی است و پيش بينی می‌شود در عرض ۴۸ ساعت آينده عوامل اين حادثه شناسايی و دستگير شوند.

* تشييع پيکر شهيد، فردا ساعت ۹

وی با اشاره به خدمات ارزنده اين شهيد بزرگوار، اعلام کرد: مراسم تشييع پيکر پاک شهيد حاج‌قلی‌زاده، فردا، چهارشنبه، ۳۰ دی، ساعت ۹ با حضور آحاد مردم از مقابل دادگستری شهرستان خوی آغاز و در مزار شهداء اين شهر به خاک سپرده می‌شود.
رئيس شورای تامين شهرستان خوی گفت: بعد از اقدام تروريستی در اين شهرستان در جلسه شورای تامين برای نظارت و حفاظت فيزيکی از اماکن نظامی و انتظامی شهرستان و همچنين شخصيت‌هايی که می‌تواند مورد حملات تروريستی قرار گيرند اقدامات تامينی انجام شده است.
اسلام جباری مرادلو، معاون مرحوم ولی حاج‌قلی‌زاده،دادستان خوی در زمينه سوابق و فعاليت های وی اظهار داشت: قبل از احيای دادسراها معاون دادگستری خوی بودند به پرونده های مهمی از جمله رباخواری و زمين‌خواری و تجاوز به عنف رسيدگی کرده‌اند.
وی ادامه داد: بعد از احيای دادسراها ايشان دادستان خوی شدند. شرايط خوی به دليل فعاليت گروهک‌های ضد انقلاب به خصوص پژاک بسيار حساس است و دادسرا بصورت فشرده درگير بررسی پرونده های امنيتی مربوط به اين گروههاست.
معاون دادستان شهرستان خوی همچنين خاطر نشان کرد: مرحوم ولی‌الله حاج‌قلی‌زاده در مورد پرونده‌های امنيتی عناصر ضد انقلاب اظهارنظر می‌کرد و با پيگيری و احکام صادره از سوی ايشان بسياری از اين عناصر به سزای اعمال تروريستی خود رسيده اند.
وی در مورد جديدترين پرونده مهم امنيتی که مرحوم حاج قلی زاده مسئوليت آن را بر عهده داشت، گفت: پرونده مهم ضد انقلاب فسيح ياسمنی با اسم مستعار دارا ، از عناصر اصلی پژاک ، پس از بررسی و صدور حکم از سوی ايشان و تاييد حکم مذکور در دادگاه تجديد نظر، منجر به صدور حکم اعدام شد و اين حکم در تاريخ ۱۶ دی ماه اجرا شد.
وی در ادامه اظهار داشت: پژاک هم تهديد‌های مبنی بر انتقام داشت و در حال حاضر يکی از فرضيات ترور دادستان کروهک پژاک می باشد که بنا به گفته فرماندار خوی و همچنين معاون دادستان اين شهر فرضيات ديگری هم مطرح است که مسئولان اين شهرستان در حال بررسی موضوع هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016