چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زلزله شديد بار ديگر هائيتی را لرزاند، مهر

ساعاتی پيش وقوع يک زلزله شديد ديگر سبب وحشت مردم هائيتی شد. مرکز اين زلزله ۶.۱ ريشتری که حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی (حدود ۱۴:۳۰ به وقت تهران) روی داد، شمال غرب شهر پورتوپرنس پايتخت هائيتی اعلام شده است.
در حالی که گزارشها از کشته شدن بيش از ۲۰۰ هزار نفر در زلزله هائيتی حکايت دارد، ساعاتی پيش يک زمين لرزه ۶.۱ ريشتری بار ديگر هائيتی را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، ساعاتی پيش وقوع يک زلزله شديد ديگر سبب وحشت مردم هائيتی شد. مرکز اين زلزله ۶.۱ ريشتری که حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی (حدود ۱۴:۳۰ به وقت تهران) روی داد، شمال غرب شهر پورتوپرنس پايتخت هائيتی اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که گزارشها حاکی است در زلزله اخير اين کشور دست کم ۲۰۰ هزار نفر کشته و بيش از ۱.۵ ميليون نفر بی خانمان شده اند و با وجود تلاش نيروهای بين المللی کار امدادرسانی به آسيب ديدگان با کندی بسيار انجام می شود.

خبرگزاری شينهوا نيز گزارش داد که اتحاديه اروپا کمک ۴۰۰ ميليون يورويی به زلزله زدگان هائيتی را تصويب کرده است. يک مقام اين اتحاديه با بيان اين مطلب گفت کمکهای کشورهای اروپايی برای مردم هائيتی به زودی به اين کشور ارسال خواهد شد.

"کارل دو گوخت" از مقامهای کميسيون توسعه و کمکهای انسانی اتحاديه اروپا همچنين از اختصاص ۳۰ ميليون يورو توسط اعضای اين اتحاديه برای کمک سريع به قربانيان زلزله هائيتی خبر داد.

خاطرنشان می شود که روز گذشته "بان کی مون" دبيرکل سازمان ملل متحد گفت به شورای امنيت توصيه کرده تا يک هزار و ۵۰۰ پليس و دو هزار نيرو به ماموريت صلحبانی سازمان ملل در هائيتی اضافه کنند.

در حال حاضر نيروی صلح بانی سازمان ملل در هائيتی موسوم به مينوستا (MINUSTAH ) در حدود ۹ هزار نفر است که اين افراد شامل نيروی نظامی و پليس هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016