دوشنبه 5 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوهيار گودرزی با سر شکسته در زندان اوين: شرط همکاری من با بازجو، آزادی تمامی زندانيان سياسی است، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - بنابر گزارش‌های دريافتی، کوهيار گودرزی روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر که از ۲۹ آذرماه در بازداشت نيروهای امنيتی به سر می‌برد از سلول انفرادی به بند ۲۰۹ زندان اوين در يک سلول ۳ نفره منتقل شده است. اتهامات اين عضو کميته گزارشگران حقوق بشر محاربه، تبليغ عليه نظام و حضور در تجمع‌های غيرقانونی عنوان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در چند روز گذشته با سر شکسته و پانسمان‌شده مشاهده شده است اما از علت شکستگی سر او اطلاعی در دسترس نيست. اين روزنامه‌نگار، نسبت به هم‌بند بودن با فردی که به اتهام عضويت در القاعده بازداشت شده است اعتراض نموده اما تاکنون به اعتراض وی رسيدگی نشده است. اين درحالی است که در آيين نامه اجرايی سازمان زندانها، اصل تفکيک جرايم به عنوان يک اصل اساسی مورد تاکيد قرار گرفته است.

گزارش‌های دريافتی حاکی از فشار بر اعضای بازداشت‌شده کميته گزارشگران حقوق بشر برای پذيرفتن اتهامات و همکاری با بازجوهای پرونده است. بنابر گزارش منابع آگاه، کوهيار گودرزی شرط همکاری با بازجوی خود را آزادی تمامی زندانيان سياسی قرار داده است.

به نظر می‌رسد مسئولان قضايی قصد دارند با مرتبط‌ ساختن کميته گزارشگران حقوق بشر با احزاب سياسی خارج از کشور اتهامات سنگينی را به اعضای بازداشت‌شده اين نهاد مدنی تفهيم نمايند. پيش از اين نيز دادستان تهران طی ديدار با خانواده نظرآهاری کميته گزارشگران حقوق بشر را وابسته به منافقين (سازمان مجاهدين) خوانده بود. همچنين مهرداد رحيمی در ملاقات با خانواده‌اش به تلاش‌ بازجويان پرونده برای تفهيم اتهام محاربه اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016