یکشنبه 11 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی بيش از ۲۰۰۰ نفر در مقابل زندان اوين در روز شنبه، فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،بيش از ۲ هزار نفر از خانواده های زندانيان سياسی ،مادران عزادار و مردم در مقابل درب اصلی زندان اوين تجمع کردند و خواستار پايان داد به اعدام و آزادی زندانيان سياسی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز شنبه ۱۰ بهمن ماه از حوالی ساعت ۱۹:۰۰ خانواده های زندانيان سياسی مادران عزادار و تعداد زيادی از مردم و حتی زندانيان که در روزهای اخير آزاد شده بودند در مقابل درب اصلی زندان اوين تجمع کردند.اين تجمع عليه اعدام ۲ زندانی سياسی و تهديد به اعدام بيشتر دستگير شدگان و همچنين آزادی بی قيد و شرط زندانيان سياسی صورت گرفته است. جمعيت به حدی زياد است که از قسمت پايين تا درب اصلی زندان اوين مملو از مردم است. تا ساعت ۲۱:۱۵ بيش ۲۰۰۰ نفر در مقابل زندان اوين تجمع کردند و همچنان بر تعداد آنها افزوده شد .
از طرفی ديگر مادران عزادار که بطور معمول مراسم اعتراضات هفتگی خود را در پارک لاله برگزار می کردند امشب اعتراضات خود را در مقابل زندان اوين برگزار کردند. بعضی از مادران دست نوشته هايی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "پروانه مداح را آزاد بايد گردد"
در تجمع امشب حتی دستگير شدگانی که در طی روزهای اخير آزاد شده بودند همراه با خانواده های خود در بين مردم بودند مقاومتها و خاطرات خود را برای ديگران تشريح می کردند و همچنين برخوردهای غير انسانی واز نقل و انتقالهای مستمر آنها از بندی به بند ديگر می گفتند. يکی از آنها در گفتگوی کوتاهی اعلام کرد تا رسيدن به آزادی هر ريسکی را به جان خواهيم خريد و آرام نخواهيم نشست.
بر اثر اعتراضات گسترده جاری در مقابل زندان اوين به خانواده ها ی دستگير شدگان گفته شده است که قرار است ۲۳ نفر از دستگير شدگان امشب آزاد شوند و تا اين لحظه تعدادی از آنها آزاد شدند که از جمله آنها يک دختر جوان ۲۳ ساله و يک خانم ديگر بوده است. اين دختر جوان ضمن قدر دانی از مردم در يک حرکت نمادين بر زمين خم شد و بر خاک ايران زمين بوسه زد. زندانيان سياسی که آزاد می شدند با روحيه های بالا و با لبخند بر لب از درب مخوف اوين خارج می شدند. با آزادی هر زندانی مردم برای او دست می زنند و ابراز شادمانی می کردند. سرکوبگران و شکنجه گران زندان اوين هراسناک ازتجمع مردم آنها را تهديد می کردند که اگر دست بزنيد و ابراز شادمانی کنيدبقيه را آزاد نخواهيم کرد.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
۱۰ بهمن ۱۳۸۸ برابر با ۳۰ ژانويه ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016