پنجشنبه 20 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سازمان دانش آموختگان ايران به رييس قوه قضاييه: در آستانه سال نو شرايط آزادی زيدآبادی نيز فراهم شود، ادوارنيوز

ادوارنيوز: سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت) با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به آيت الله صادق لاريجانی رييس قوه قضاييه، با انتقاد از محدوديت های جديد عليه دکتر احمد زيدآبادی خواستار فراهم شدن شرايط آزادی و مرخصی دبيرکل اين سازمان در آستانه سال جديد شد.

متن اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا

آيت الله صادق لاريجانی
رياست محترم قوه قضاييه
با سلام؛

همچنانکه مستحضريد تعدادی از اعضای سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم) درپی اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در خردادماه بازداشت شده اند که عدد آنها در سراسر کشور طی چند ماه اخير بالغ بر بيست تن است. همچنين به آگاهی می رساند که اين سازمان همواره در طی ماه های گذشته با تاکيد بر اصل امر به معروف و نهی از منکر و اصول متعدد قانون اساسی و موازين حقوق بشر و در مقام دفاع از حقوق شهروندان به عنوان سياست اصولی خود شيوه بازداشت فعالان سياسی، نحوه برخورد با مردم معترض و دادگاه های برگزار شده پس از انتخابات را مخالف صريح قانون و اخلاق دانسته و نسبت به عواقب سوء رويه های خلاف قانون و نقض حقوق شهروندان هشدار داده است.

اما آنچه علت اساسی نگارش اين نامه خطاب به جنابعالی است وضعيت دکتر احمد زيدآبادی، دبيرکل زندانی اين سازمان است. آقای زيدآبادی به عنوان دبيرکل يک حزب سياسی قانونی عليرغم محدوديت های غيرقانونی و ناروايی که طی سالها از سوی حاکميت نسبت به اين سازمان و شخص ايشان اعمال شده بود با در نظر گرفتن منافع ملی و اولويت قرار دادن مصالح عمومی با مشارکت در روند انتخابات دهم رياست جمهوری به همراه ساير اعضای سازمان ادوار تحکيم کوشش کرد تا از طريق شيوه های مسالمت آميز و قانونی و با توسل به حق قانونی مشارکت در اداره سياسی کشور شرايط زندگی سياسی، اقتصادی و اجتماعی ايرانيان را به سهم خويش بهبود بخشد. با اين حال متاسفانه پاسخی که وی و اين مجموعه از سوی حاکميت دريافت کرد چيزی جز زندان و محروميت نبود.

احمد زيدآبادی در حالی که کمتر از ده ساعت از اعلام رسمی نتايج اوليه انتخابات گذشته و هنوز هيچ اعتراضی خيابانی و مردمی به آن نتايج انجام نشده بود در مقابل منزل اش توام با اعمال خشونت بازداشت شد و تا مدتها خانواده وی هيچ اطلاعی از وضعيت وی نداشتند. در بيان شرايط دشوار احمد زيدآبادی و خانواده ايشان همين بس که آنها تنها زمانی موفق به ديدار همسر و پدر خود شدند که دادگاه متهمان پس از انتخابات برگزار و تصاويری از وی در رسانه ها منتشر شد. از سوی ديگر حکم صادره از سوی دادگاه بدوی و تاييد شده در دادگاه تجديد نظر به ويژه در خصوص محروميت دائمی از هرگونه فعاليت سياسی و تحليل (شفاهی) بی سابقه و به اعتقاد بسياری از حقوقدانان ناعادلانه و در تناقض آشکار با قوانين موضوعه کشور قرار دارد.

رياست دستگاه قضاء؛
اما اکنون که مدتی پس از در اختيار گرفتن سکان قوه قضاييه توسط جنابعالی و به ويژه با تعويض مقامات دادستانی تهران رسيدگی به پرونده زندانيان سياسی شرايط مناسب تری پيدا کرده است و در آستانه سال نو و عيد نوروز روند آزادی فعالان سياسی زندانی سرعت پيدا کرده و البته اين تمهيد با استقبال اطراف و گروه های مختلف معتقد به قانون و حقوق شهروندان نيز مواجه شده است، متاسفانه هيچ گشايشی در پرونده آقای زيدآبادی مشاهده نمی شود و در حالی که بخش عمده ای از فعالان سياسی که در خردادماه بازداشت شده اند از زندان آزاد گرديده اند همچنان با مرخصی احمد زيدآبادی برخلاف آئين‎نامه اجرايی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور موافقت نمی شود و ايشان از اين حق قانونی نيز محروم شده است در شرايطی که وثيقه ملکی نيز به درخواست دادگاه بدوی ماه ها پيش توقيف اما هيچگونه ترتيب اثری در اين خصوص داده نشده است.

اين در حالی است که در تبعيض آشکار ديگری مدتی است که آقای زيدآبادی برخلاف مفاد فصل چهارم آئين‎نامه اجرايی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور از زندان اوين تهران به زندان رجايی شهر کرج منتقل شده و بدون بهره مندی از حقوق ناشی از اصل طبقه بندی زندانيان و لزوم تمايز ميان مجرمان سياسی و عادی در اين زندان نگهداری می شود که علاوه بر ايجاد مشقت برای وی همسر و فرزندان آقای زيدآبادی نيز برای ملاقات هفتگی با ايشان دچار مصائب فراوان هستند که به نوبه خود نوعی مجازات بی گناهان است.

در پايان، اکنون که اندکی تا حلول سال نو و فصل بهار باقی مانده، اميد است شرايط بهره مندی از مرخصی و آزادی در حق احمد زيدآبادی هر چه سريعتر فراهم شده و چنانچه برخی سلايق شخصی مانع از بهره مندی ايشان از حق قانونی است، ترتيبی داده شود تا با توقف چنين اعمال خلاف قانونی، از تبعيض مضاعف جلوگيری شده و امکان آزادی آقای احمد زيدآبادی در کنار ساير زندانيان سياسی و حضور آنها در جمع خانواده شان در آستانه سال نو فراهم شود.

والسلام علی من اتبع الهدی

سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت)
بيستم اسفندماه ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016