جمعه 21 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين حقی از اعدام نجات يافت، ايلنا

- با وجود اينکه خانواده حسين توان مالی خريد اين خانه را نداشتند اما با کمک خيرين خانه خريداری شد و حسين حقی با سير مراحل قانونی از زندان آزاد می شود
- حسين از سال ۸۲ تاکنون در انتظار اعدام بود


ايلنا: حسين حقی که در سن نوجوانی به اتهام قتل بازداشت شده بود، با گذشت اوليای دم از اعدام نجات يافت.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حسين حقی، ساعت ۱۹:۴۵ بيست و يکم مردادماه سال ۸۲ ماموران کلانتری ۱۰۸ نواب مشاهده کردند که دو پسر جوان در حال فرار هستند و عده ای آنها را تعقيب می کنند. ماموران با مشاهده اين صحنه دو پسر که خودشان را حسين حقی و امراله معرفی کردند دستگير کردند و يکی از دوستان آنها نيز ازسوی کسبه محل دستگير شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه مشخص شد که بين دستگيرشدگان و عده ای ديگر درگيری به وجود آمده و يک نفر به نام مهدی خليلی مورد ضرب قرار گرفته و در اثر اصابت جسم تيز و برنده به قفسه صدری سينه و شدت جراحت وارده فوت کرده است.
حسين حقی، نوجوانی که در اين حادثه دستگير شده بود، به اتهام قتل مهی بازداشت و روانه زندان شد. او در حاليکه سنش زير ۱۸ سال بود، نوزدهم بهمن ماه همان سال در دادگاه شعبه ۷۴ دادگاه کيفری استان تهران به اعدام محکوم شد. حکمی که چهارم تيرماه سال ۸۳ بهتاييد قضات شعبه ۲۷ ديوان عالی کشور نيز رسيد.
بر اين اساس با توجه به ايراداتی که در پرونده وجود داشت و اظهارات متهم، و با توجه به اينکه ادقام حسين در دفاع از خود، نوعا کشنده نبوده اما منجر به مرگ مقتول شده بود، پرونده بار ديگر برای بررسی به جريان افتاد و شعبه ۱۳ ديوان عالی کشور تشخيص داد که اقدام حسن مخصوص حدود است، نه قصاص، از اين رو پرونده با نظر رييس قوه قضاييه به شعبه ديگر دادگاه کيفری فرستاده شود اما قضات شعبه ۷۱ دادگاه کيفری استان تهران نيز بيستم بهمن سال ۸۷ حکم به قصاص حسين دادند و اين حکم به تاييد ديوان عالی نيز رسيد.
اما در حالی حسين پس از پنج سال وحشت از اعدام در آستانه مرگ قرار گرفت که خانواده مقتول در نهايت رضايت دادند که در مقابل خريد يک باب خانه برای تاسيس حسينيه، از قصاص حسين گذشت کنند.
با وجود اينکه خانواده حسين توان مالی خريد اين خانه را نداشتند اما با کمک خيرين اين خانه خريداری شد و حسين حقی با سير مراحل قانونی از زندان آزاد می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016