جمعه 21 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه قم درباره چهارشنبه‌سوری: بايد همه نسبت به اين روز که دشمنان از بيرون پيغام می‌دهند توجه داشته باشند، ايسنا

آيت‌الله استادی، خطيب موقت جمعه قم با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه به قم گفت: به برکت وجود اين بارگاه و مزار حوزه علميه تاسيس شد و به برکت حوزه علميه ۹۰ سال است تعداد زيادی از مراجع تقليد در قم بوده و هستند.

وی افزود: به برکت حوزه علميه قم و حضور مراجع هزاران محصل از کشورهای مختلف در اين شهر حضور دارند و با معارف اهل بيت آشنا می‌شوند و امام از همين حوزه برخاست و توانست نهضت انقلاب را به پيروزی برساند.

آيت‌الله استادی با بيان اينکه مردم قم، حوزويان و کسانی که به اين شهر می‌آيند بايد به اين نکته توجه داشته باشند که قم پايگاهی برای مکتب اهل بيت است، خاطر نشان کرد: بايد زندگی‌مان با ديگران فرق کند تا شهر قم به عنوان يک الگو در کشور مطرح باشد. شهر قم بايد غير از اينی که هست باشد و نبايد در خيابان‌های اين شهر بدحجابی ديده شود. قم بايد نمونه باشد و کسانی هم که در اين شهر هستند بايد قدر اين نعمت را بدانند که اگر زائر و محصلی به اين شهر مسافرت می‌کند بايد با خاطره خوشی برگردد و آمار فساد بايد در اين شهر روز به روز کمتر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه گروهی از جوانان خودشان را موظف دانسته‌اند که در مواقعی که نياز باشد امر به معروف کنند، گفت: اگر بخواهيم فساد کم شود بايد همه همکاری کنند و بايد برخی نيز از منافع خود بگذرند.

وی با اشاره به نزديکی ايام عيد گفت: عيدی مورد قبول است که جهات مثبت داشته باشد و جهات خرافی و گناه‌آلود آن به هيچ وجه مورد قبول نيست.

امام جمعه قم با اشاره به نزديک بودن چهارشنبه آخر سال ابراز کرد: بايد همه نسبت به اين روز که دشمنان از بيرون پيغام می‌دهند و روی آن تکيه می‌کنند توجه داشته باشند و مردم بايد نصايح خيرخواهانه مسئولان را بشنوند تا به خود ضرر و زيان نرسانند.

وی در ادامه اظهار داشت: در ايام عيد نبايد به جاهايی سفر کند که در آن زمينه گناه وجود دارد، وظيفه همه است که در سفر به جاهای مختلف تحقيق کنند و به جايی که گناه وجود دارد سفر نکنند.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه سال نو گفت: با آمدن بهار بايد ما يک تجديدنظر در روحيات خود و کارهای خود داشته باشيم نه اينکه در اين مدت گناه بيشتری را مرتکب شويم و بايد تصميم بگيريم برخی گناهان را کنار بگذاريم.

وی با بيان اينکه دروغ و شايعه‌پراکنی در جامعه زياد است و ما بايد آنها را از خود دور کنيم، افزود: بنده جايی نشده که صحبت کنم اما در رسانه‌ای درست منعکس شود، آنجا که به نفع خودشان است انتخاب و سر و ته آن را می‌زنند که اين کار درستی نيست. در مملکت اسلامی رسانه‌ها بايد واقعيت را بيان کنند؛ چرا که ما بر اين اساس تصميم می‌گيريم.

وی در بخش پايانی سخنان خود گفت: از رهبری شنيده‌ايم که فرمودند در هر موردی که به اسلام عمل کرديم حتما پيروز شديم و هر جا پيروز نبوديم اشکالی در کارمان وجود داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016