چهارشنبه 26 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرلشکر صفوی: يک رخداد بزرگ امنيتی در منطقه خاورميانه در حال وقوع است، فارس

خبرگزاری فارس: دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: يک حادثه و رخداد بزرگ و يک تغيير و تحول اساسی فرهنگی، سياسی، اقتصادی و امنيتی در منطقه ما و جنوب غرب آسيا در حال رخ دادن است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، سردار سرلشکر سيديحيی صفوی دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا درکنگره يادواره شهدا آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده معظم شهدا‌ اظهار داشت: باور کنيم که شهدا مقلب القلوب و محول الحول شدند و اميدواريم که ما هم اينگونه شويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صفوی افزود: از اينکه آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران ۲۲ خانواده شهيد فرهنگی و ۱۶۰نفر شهداء دانش آموز، ۱۳۰ نفر همسر محترم و فداکار شهيد دارد، افتخار بايد کرد و مطمئن هستم همان گونه که شهادت عزت ابدی است، خانواده شهيد بودن هم عزت دنيا و آخرت است.
وی در ادامه با اشاره به روند تغيير و تحولات منطقه و تأثير شهدای دفاع مقدس در اين تحولات، اظهار داشت: يک حادثه و رخداد بزرگ و يک تغيير و تحول اساسی فرهنگی، سياسی، اقتصادی و امنيتی در منطقه ما و جنوب غرب آسيا در حال رخ دادن است و حوادث منطقه ما و جهان سرعت و شتاب بيشتری نسبت به سال‌های قبل پيدا کرده است.
دستيار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: فروپاشی اتحاد جماهير شوروی و تبديل آن به ۱۵ جمهوری مستقل، حمله آمريکا به افغانستان و عراق و گرفتاری آمريکا در اين ۲ منطقه، سرنگونی رژيم بعث عراق و طالبان به دست ظالم بزرگتری مثل آمريکايی‌‌ها، شکست رژيم صهيونيستی که تا به دندان مسلح است، در ۲ حمله نظامی از هوا و زمين و دريا به لبنان در جنگ ۳۳ روزه و به يک منطقه غزه در جنگ ۲۲ روزه مردم مظلوم فلسطين و تشکيل دولت شيعی بعد از گذشت بيش از هزار سال که تسلط اقليت اهل تسنن در عراق وجود داشت، از جمله اين تحولات است.
صفوی ادامه داد: همه اين حوادث نشانه يک جريان و يک روند با سرعت است که می‌توان نقش پيروزی انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس را در اين تحولات منطقه‌ای ارزيابی کرد و البته جهت و روند کلی اين حوادث، غلبه حق بر باطل است.
وی ادامه داد: رژيم بعثی عراق پس از حمله به ايران دچار آسيب‌های جدی شد و تاوان کارهای خود را ديد به طوری که صدام اعدام شد، کشور عراق به اشغال خارجی‌ها درآمد و بيش از يک ميليون کشته و زخمی و ۳ ميليون آواره بر جای گذاشت و البته تغيير حکومت به نفع مردم عراق حاصل شد.
دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در اين ميان بايد توجه داشت که سرنوشت صدام چه شد و سرنوشت امام خمينی (ره) چه شد؛ زيرا صدام در مقابل امام حق ايستاد‌ همچنين بايد ديد که سرنوشت کسانی که به کمک صدام رفتند، چه شد؟ کويتی‌ها ميلياردها دلار به صدام کمک کردند تا اينکه در سال ۱۹۹۰ صدام ساعت ۵ صبح به کويت حمله کرد و در طول ۷ ساعت کويت به طور کامل سقوط کرد.
وی تصريح کرد: کويتی‌ها حتی نتوانستند ۷ ساعت در مقابل حملات عراق دوام بياورد ولی فرزندان شجاع شما ۸ سال توانستند در مقابل دشمنان ايستادگی کنند؛ آيا فکر کرده‌ايد به کمک چه چيزی شما توانستيد در مقابل حملات صدام ايستادگی کنيد؟
صفوی اضافه کرد: در جنگ تحميلی، آمريکايی‌ها کمک‌های سياسی، تبليغاتی و تسليحاتی به صدام کردند و در سال ۱۳۶۵ همراه با صدام با ما وارد جنگ شدند؛ سکوهای نفتی و هواپيمای مسافربری ما را در خليج فارس منهدم کردند و اکنون آمريکا در عراق حدود ۵ هزار کشته داده است و ميلياردها دلار هم هزينه کرده است و اقتدارش در دنيا شکسته شده است و منفور همه ملت‌های جهان شده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: خون شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و خون ۲۰۰ هزار شهيد که ۳۶ هزار شهيد آن را دانش‌آموزان تشکيل می‌دهند، نه تنها باعث بيداری بلکه باعث پيدايش مقاومت اسلامی در جهان اسلام شده است و انتقام خون شهدای شما همين شکست‌هايی است که پشتيبانان صدام به نحوی دارند مجازات می‌شوند.
صفوی افزود: همان طور که فرهنگيان و دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس يک محور بزرگ پيروزی بودند، نقشی که خانواده‌ها و معلمان در پرورش روحی اين دانش‌آموزان داشتند، مؤثر بود.
وی در پايان اظهار داشت: اکنون حزب‌الله لبنان و گروه حماس، پيشانی‌بند و شعارهای اسلامی شهدای شما را به پيشانی‌هايشان بسته‌اند و روح پيروزی‌ها و مقاومت‌ها را از فرزندان شما آموخته‌اند؛ اين روند بيداری و مقاومت ملت‌های اسلامی عليه سلطه‌گران آمريکايی و صهيونيستی از مقاومت مردم ايران و شهدای ما نشأت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016