یکشنبه 9 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده سپاه: ايران اراده كند اروپا زمستان را در سرما به سر مي‌برد، فارس

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ايران روي 50 درصد انرژي دنيا ايستاده و اگر اراده كند، اروپا زمستان را در سرما به سر مي‌برد.

به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حسين سلامي پيش از ظهر امروز در جمع بسيجيان و رزمندگان شهر كرمان اظهار داشت: درك حقايق الهي با ذهن بشري كار سختي است، زيرا دامنه حقايق الهي بيكران است و ما در حد بضاعت ذهن قادر به درك و بيان هستيم.

وي افزود: قبل از انقلاب دنيا با چه واژه‌هايي از ايران تعريف مي‌كرد و حداقل واژه‌اي كه آنها براي ايران به‌كار مي‌بردند، پل پيروزي در جنگ دوم جهاني بود، يا واژه‌هايي مانند ژاندارم خليج فارس كه نشان مي‌دهند براي ايران با اين همه سابقه و ارزش‌ها تنها نقش يك ژاندام آمريكا را قائل بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سلامي تصريح كرد: به قول نيكسون رئيس جمهوري اسبق آمريكا، ايران يكي از دو ستون آمريكا در منطقه است و به عنوان يك ايالت منفصل آمريكا به حساب مي‌آمد و هويت مستقلي در جامعه بين‌الملل براي ايران قائل نبودند و بايد واژه ايران را در تاريخ آمريكا و انگليس جستجو كرد.

وي خاطرنشان كرد: قدرت‌هاي جهاني در زمان رژيم منحوس پهلوي با مطرح كردن دروازه تمدن، انديشه منحط غرب را وارد جامعه ‌كردند تا حدي كه ميزان مشروب فروشي‌ها از كتابخانه‌ها در پايتخت بيشتر بود، سواحل دريايي خزر كپي سواحل كاليفرنيا بود.

سلامي افزود: عظمت انقلاب اسلامي در اين بود كه اين دو قدرت را شكست داد و فراتر از اين دو قدرت عمل.

سلامي گفت: پس از جنگ جهاني دوم در ژاپن و آلمان پروژه مردم‌سازي را راه انداختند، حتي امروز نيز پس از جنگ جهاني دوم اروپا در اشغال آمريكا است و حاكميت هيچ‌كس به غير از خود را قبول ندارد.

وي افزود: طعم شكست آمريكا و اسرائيل زماني براي مردم دنيا محرز شد كه رژيم صهيونيستي در برابر حزب‌الله به زانو در آمد، زيرا جوانان حزب‌الله از انقلاب اسلامي الهام گرفتند.

سلامي تصريح كرد: هنوز بخش‌هايي از كشورهاي عربي بعد از جنگ اعراب و اسرائيل در چنگ رژيم صهيونيستي است، زيرا اينها به ناسيوناليسم عربي تكيه كرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: آمريكايي‌ها با توجه به عدم موفقيت در جبهه‌هاي نظامي جنگ را به خيابان‌ها كشاندند و هدف اين بود كه بحران درست كنند، در حالي كه شناخت عميق از ملت ايران و ارزش‌هاي آنها را ندارند.

وي اظهار داشت: بعد از انتخابات عوامل داخلي به فضاي رواني دل بسته بودند كه رسانه‌هاي غربي با آن بحران ايجاد ‌كردند و به دنبال بحران مشروعيت بودند و از همه ابزارها استفاده كردند تا تاريخ دفاع مقدس را زير سئوال ببرند كه چرا دفاع كرديد و مي‌خواستند، نشان دهند كه نظام بدون منطق عمل ‌كند.

سلامي افزود: روزنامه‌هاي قدرت‌طلب و معاند داخلي در توليد اين فتنه نقش داشتند و ضد انقلاب با ذوب شدن يخ‌ها فرصت پيدا كرد كه تمام قدرت خود را به ميدان آورد تا بحران هويت و مشروعيت نظام را به وجود آورد، زيرا انتخابات به نظر آنها بهترين موقعيت براي ايجاد بحران است.

سلامي افزود: عبور از اين مرحله سخت‌تر از جنگ تحميلي بود، حجاب‌گريزي، نماز‌گريزي، اعتياد الكترونيك، بحران امنيت از جنوب شرق كشور تا مركز از ترور تا شلوغي، در مركزيت طراحي ضدانقلاب بود، اما مردم با تدابير رهبر و مولاي ما كه به تعبير قرآن ولايت ستاره‌اي محسوب مي‌شود كه راهنماي هميشگي است، اين فتنه‌ها را با الهي‌ترين روش پشت سر گذاشتند كه كوچك‌ترين خللي در وحدت به وجود نيامد و نمونه آن حضور مردم در 9 دي با شور و حال عاشورايي بود و شادي كاذب دشمن را مانند سيل عظيم و خروشان از صحنه حذف كردند و نظام دوباره با درخشش خود را نشان داد و ياس بر جبهه دشمن دوباره مستولي شد.
وي تصريح كرد: دستگيري اين شرور (ريگي) به اندازه يك ريگ ارزش ندارد، اما پيدا كردن يك ريگ در دريا كاري بزرگ است و اين هم هديه خداوند بود به ملت و بهترين موضع دشمن در برابر اقتدار امنيتي دستگاه‌هاي نظام اسلامي سكوت است.

سلامي گفت: امروزه موشك‌هاي ما هر نقطه دلخواه را كه توطئه‌گران حضور دارند، هدف قرار مي‌دهند و در همه زمينه‌ها كشور در حال ترقي است، با همه وجود كه دشمن و قدرت‌ها مخالفت‌هاي خود را عملي مي‌كنند، اما اين خواست خداوند است كه ملت ايران همچنان در سايه انقلاب اسلامي و رهبري مقام معظم رهبري به پيش مي‌رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016