یکشنبه 1 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه اقتصاددان اصول‌گرا آماده مناظره با احمدی‌نژاد: رئيس قوه مجريه حق توهين به نمايندگان ملت و سرپيچی از قانون مصوب را ندارد، پارلمان‌نيوز

پارلمان‌نيوز: سه تن از نمايندگان اقتصاددان مجلس با صدور بيانيه‌ای در واکنش به سخنان رئيس جمهوری درباره اجرای قانون هدفمندسازی يارانه‌ها برای مناظره با وی پيرامون منافع ملی و مصلحت مردم و اقتصاد کشور اعلام ‌آمادگی کردند.

متن کامل بيانيه غلامرضا مصباحی مقدم، احمد توکلی و الياس نادران نمايندگان تهران در مجلس که خطاب به ملت ايران صادر شده به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شب گذشته جناب آقای دکتر احمدی نژاد در برنامه زنده تلويزيونی پيرامون هدفمند کردن يارانه‌ها و مصوبه مجلس در اين باره سخنانی ابراز داشت. بخشی از اين مواضع روز پنج شنبه نيز در ديدار با خبرنگاران بيان شده بود. ضمن اين مصاحبه حملاتی به مجلس صورت گرفت که طبيعی است هیأت رئيسه محترم مجلس از شأن قوه مقننه دفاع می‌کند. در اين حملات روی سخن بيشتر با ما امضاء کنندگان اين بيانيه، نمايندگان مردم تهران، ری، شميرانات، و اسلام شهر در مجلس بود. در اين باره توجه شما مردم فداکار و هوشيار را به نکات ذيل جلب می‌نمائيم:

۱- شأن و جايگاه منصب خطير رياست جمهوری به ما اجازه نمی‌دهد که در اين مرحله بخواهيم پاسخ استهزائات و درشت گويی‌های آقای دکتر احمدی نژاد را بدهيم و در اوان نوروز خلق شما مردم خوب را مکدر نمائيم .

۲- علت حملات يکطرفه آقای احمدی نژاد به ما بر شما مردم پوشيده نيست. ما در طول دو سال گذشته همواره تلاش برای قانونی کردن هدفمند سازی بوده‌ايم . البته به شکلی که منافع توليد کنندگان و مصرف کنندگان، به ويژه مستضعفان تأمين شود و کار به طريق قابل دفاع علمی با نگاه واقعبينانه از قدرت اجرايی صورت گيرد. در اين مسير ماجراهای گفتنی بسيار داريم که به بعد موکول می‌کنيم. طبيعی است که به اقتضای اينکه کتمان علم در تامين مصالح ملی را حرام می‌دانيم وقتی با تصميم و اصرار بی‌سابقه دولت در افزايش شوک‌آور قيمت‌ها برای کسب درآمد جهت بازتوزيع‌هايی مواجه شديم، هر سه نفرمان در جلسه غير رسمی مورخ ۱۸/۱۲/۸۸ صريح و مستدل مخالفت کرديم و مجلس محترم پس از استماع سخنان رئيس جمهور محترم و مدافعانش که بيش از دو برابر وقت صحبت يافتند درخواست آقای احمدی نژاد را عملی و علمی نيافت و بر رأی قبلی خويش تأکيد کرد.

۳- قانون اساسی رئيس جمهور را مجری قانون مصوب مجلس دانسته (اصل پنجاه و هشتم) و تمام مصوبات دولت را وقتی مشروع می‌داند که با قوانين و مقررات عمومی کشور مغاير نباشد و تشخيص اين امر را نيز بر عهده رئيس مجلس گذارده است(اصل هشتادو پنجم).

رئيس جمهور که به قانون اساسی سوگند خورده است (اصل يکصدو بيست و يکم ) چگونه به خود اجازه می‌دهد بگويد من قانون مصوب مجلس را اجرا نمی ‌کنم، و تهمت و توهين به قوه‌ای روا دارد که متشکل از نمايندگان مردم است و بگويد " با بحث منطقی و علمی نتوانستيم به دوستانمان بباورانيم که ۲۰ هزار ميليارد تومان قطعاً به ضرر مردم است " آيا اين تبعيت از قانون اساسی است ؟ همان چيزی که در اصل يکصدو بيست و يکم به اجرای آن سوگند خورده است.

۴- بديهی است رئيس قوه مجريه حق سرپيچی از قانون مصوب مجلس را ندارد. مجلسی که به فرموده امام رضوان ا... تعالی عليه در رأس امور است. البته طبق اصل پنجاه و نهم درخواست ايشان برای همه پرسی يا رفراندوم بايد به تصويب دو سوم مجموع نمايندگان مجلس برسد،‌ يعنی ۱۹۴ رأی مثبت ‌می‌خواهد. و طبق بند ۳ اصل يکصدو دهم، فرمان همه پرسی را پس از تصويب مجلس، مقام معظم رهبری بايد صادر فرمايد. ما به سهم خود پس از طی اين مراحل قانونی، از همه پرسی استقبال می‌کنيم . برآورد ما از نظر مردم اين است که انتظار آقای احمدی نژاد تامين نخواهد شد و آنگاه معلوم خواهد گشت رأی بالای مردم در انتخابات افتخار آفرين ۲۲ خرداد ۸۸ به ايشان نه به خاطر طرفداری مردم از تدابير اقتصادی آقای احمدی نژاد بلکه با ملاحظه مجموعه شرايط کشور بود. شايد به برکت همه پرسی، روش و تيم اقتصادی رئيس جمهور اصلاح شود.

۵- صدا و سيما که طبق وظيفه خويش وقت مستوفی در اختيار آقای دکتر احمدی نژاد رئيس قوه مجريه می‌گذارد و ايشان بی محابا به قوای ديگر و اعضای آن انتقاد می‌کند ، طبيعی است که طبق همان وظيفه و وظيفه‌ای که امام (ره) و رهبری عزيز معين فرموده‌اند بايد وقت مشابهی در اختيار ما بگذارد که از آنچه مصلحت ملی و سود مردم می‌دانيم دفاع کنيم بدون آنکه به طعنه زنی و گزاف گويی مبتلا شويم. وقتی دليل و برهان موجود است نيازی به درشتگويی نيست. علاوه بر آنکه حفظ وحدت ملی را در عين اختلاف نظر ضروری می‌دانيم .

۶- برای روشن شدن بيشتر مردم و پرهيز از يکطرفه‌گويی هر يک از ما حاضريم در مناظره‌ای زنده با آقای دکتر احمدی نژاد از منافع ملی و مصلحت مردم و اقتصاد کشور دفاع کنيم. البته خوب است ايشان که اقتصاددان نيستند اين کار را به اهلش بسپارند.

غلامرضا مصباحی مقدم - احمد توکلی - الياس نادران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016