سه شنبه 3 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسکناس ده هزارتومانی به بازار می آید، ايرنا

رییس کل بانک مرکزی گفت: با دریافت مجوز انتشار اسکناس ده هزار تومانی سفارش چاپ آن را دادیم و تا چهار ماه دیگر این اسکناس به دست مردم می‌رسد.

محمود بهمنی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به محقق شدن تمام پیش بینی‌های خود در سال گذشته، گفت: در سال گذشته بانک مرکزی پیش بینی کرده بود نرخ تورم تک رقمی شود که این پیش بینی با کمی تفاوت درپایان بهمن ماه به ۳/۱۱‬درصد رسید البته زمینه کاهش این رقم به زیر ‪ ۱۱‬درصد نیز وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی از موفقیت‌های بزرگ سیستم بانکی در کنترل نقدینگی در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت:توانستیم بخش زیادی از منابع را بصورت نظارت و کنترل شده به بخش‌های مختلف اقتصادی تزریق کنیم، یعنی پول را کنترل و حجم بسیاری از آن را در بخش‌های صنعت و تولید مصرف و از ایجاد تقاضای کاذب پیشگیری کردیم.

وی درباره موفقیت بانک مرکزی درساماندهی موسسات پولی و مالی نیز گفت: پیش از این موسسات مالی و اعتباری بسیاری بدون مجوز فعالیت می‌کردند.در سال گذشته بالای ‪ ۹۵‬درصد از این موسسات را ساماندهی کردیم به طوری که به بسیاری از آنها مجوز دادیم.

بهمنی افزود: در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار به سه بانک مجوز دادیم که تاسیس آنها می‌تواند برخی از مشکلات را حل کند تا نظم پولی در کشور ایجاد شود.

وی مهم‌ترین برنامه امسال بانک مرکزی را در بخش نظارت دانست و گفت: سیاست‌های این بخش را تبیین کرده‌ایم بطوری که نرخ سود تسهیلات را در بخش مسکن کاهش داده ایم. در زمان حاضر نرخ سود تسهیلات در بخش مسکن روستاها و شهرهای کوچک هفت درصد ودر تهران ‪ ۹‬درصد است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: براساس برنامه ریزی که در این زمینه انجام شد دولت مابه التفاوت این نرخ‌ها را تا ‪ ۱۲‬درصد ازمحل یارانه‌های خود می‌پردازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016