چهارشنبه 4 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار نوروزی ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد با خانواده محمد نوری‌زاد، کلمه

مهندس موسوی با يادآوری سوابق محمد نوری‌زاد ، ويژگی بارز اين هنرمند سبزانديش را حق‌گويی و تلاش برای يافتن حقيقت از سوی وی در تمامی ادوار فعاليت‌هايش دانست و گفت: نوری‌زاد تاوان حق‌گويی خود را می‌پردازد. مهندس موسوی همچنين در پاسخ يکی از حاضرين که از او درباره فلسفه ناميدن سال ۱۳۸۹ به نام سال «صبر و استقامت» پرسيده بود، با بيان اين‌که منظور از صبر همان صبر به معنای قرآنی آن است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های پيش رو همه افراد بايد هر يک در حد وسع و توانشان برای پيشبرد مطالبات مردم تلاش کنند و در اين راه صبر و ايستادگی پيشه کنند تا در راه تحقق خواسته‌های ملت توفيق يابيم.


کلمه: همزمان با ايام عيد نوروز مهندس ميرحسين موسوی به همراه همسرش دکتر زهرا رهنورد با حضور در منزل محمد نوری‌زاد کارگردان و روزنامه‌نگار دربند با خانواده وی ديدار کردند.

به گزارش خبرنگار کلمه، در اين ديدار که با حضور جمعی از دوستان و آشنايان نوری‌زاد که برای ديد و بازديدهای نوروزی و تبريک عيد در منزل وی حضور داشتند انجام شد، مهندس موسوی با تبريک حلول سال نو به خانواده نوری‌زاد از استقامت وی در طول بيش از سه ماه بازداشت که همچنان ادامه دارد تقدير کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهندس موسوی با يادآوری سوابق محمد نوری‌زاد ، ويژگی بارز اين هنرمند سبزانديش را حق‌گويی و تلاش برای يافتن حقيقت از سوی وی در تمامی ادوار فعاليت‌هايش دانست و گفت: نوری‌زاد تاوان حق‌گويی خود را می‌پردازد.

نخست‌وزير دوران امام (ره) با اشاره به سابقه آشنايی‌اش با نوری‌زاد از ساليان دور، به تجليل از اقدامات فرهنگی وی به‌ويژه در دوران دفاع مقدس پرداخت و ابراز اميدواری کرد اين روزنامه‌نگار زندانی هرچه زودتر آزاد شده و به جمع خانواده خود بازگردد.

مهندس موسوی همچنين در پاسخ يکی از حاضرين که از او درباره فلسفه ناميدن سال ۱۳۸۹ به نام سال «صبر و استقامت» پرسيده بود، با بيان اين‌که منظور از صبر همان صبر به معنای قرآنی آن است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های پيش رو همه افراد بايد هريک در حد وسع و توانشان برای پيشبرد مطالبات مردم تلاش کنند و در اين راه صبر و ايستادگی پيشه کنند تا در راه تحقق خواسته‌های ملت توفيق يابيم.

دکتر رهنورد هم در اين ديدار با تجليل از فعاليت‌های فرهنگی و اجتماعی محمد نوری‌زاد در سال‌های پس از انقلاب، استقامت وی و صبر خانواده‌اش را ستود. خانواده نوری‌زاد نيز با ارائه مختصری از آخرين وضعيت نوری‌زاد در زندان، از حضور مهندس موسوی و دکتر رهنورد تشکر کردند.

محمد نوری‌زاد نويسنده، روزنامه‌نگار و کارگردان سينما و تلويزيون از ۲۹ آذرماه سال گذشته به دليل نگارش چند نامه انتقادی خطاب به مسئولين در وبلاگ شخصی خود بازداشت و روانه زندان اوين شد. وی در اين مدت هيچ ملاقاتی با خانواده خود نداشته است و نود و سه روز به دليل اينکه تن به خواسته‌ها و شروط بازجويان نداده بود حتی از تماس تلفنی نيز محروم شده بود. نوری‌زاد اخيرا” بعد از ۹۳ روز بی‌خبری در تماس تلفنی با خانواده‌اش از سلامتی و ايستادگی خود خبر داد و تاکيد کرد: مثل شير ايستاد‌ام.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016