پنجشنبه 5 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرايط طاقت فرسا و غير انسانی بهروز جاويد طهرانی در سلول های انفرادی معروف به سگدونی، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی در شرايط قرون وسطائی و غير انسانی در سلولهای انفرادی بند۱ معروف به سگدونی نگهداری می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانی سياسی بهروز جاويد طهرانی ۱۷ اسفند ماه با يورش وحشيانه حسن آخريان رئيس بند۴ و پاسداربندها او را با ضرب وشتم و تهديد به قتل به سلولهای انفرادی بند ۱ زندان گوهردشت کرج معروف به سگ دونی منتقل کردند.آقای جاويد طهرانی در روزهای بعد از انتقال به سلولهای انفرادی چند بار به حفاظت و اطلاعات زندان برده شد و گفته می شود که او در اطلاعات زندان توسط کرمانی و فرجی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت. همچنين در طی اين مدت چند بار به زير ۸ برده شد و تو سط حسن آخريان رئيس بند ۱ مورد اذيت وآذار قرار گرفت.حسن آخريان کينه حيوانی نسبت به اين زندانی سياسی دارد و سال گذشته توسط اين فرد مورد ضرب وشتم قرار گرفت و به بند ۱ زندان گوهردشت کرج منتقل شد و از آن زمان تا به حال همچنان در ميان زندانيان عادی و خطرناک بسر می برد.
شرايطی که در اين شکنجه گاه معروف به سگدونی حاکم است به قرار زير می باشد؛ زندانيان ۳ بار حق استفاده از سرويسهای بهداشتی / غذای زندانيان از کيفيت و کميت بسيار پايينی برخوردار است و زندانی در حد زنده ماندن غذا دريافت می کند/ شکنجه زندانيان با باتون های برقی و ساير باتون ها صورت می گيرد/ زندانيان هر چند هفته يکبار حق استفاده از حمام را دارند/ زدن دست بند و پابند به زندانی و رها کردن او در سلول/محروحيت کامل ار امکانات درمانی ودارو/قطع کامل ارتباط زندانی با خانواده و جهان خارج از سلول و همچنين موارد متعدد ديگر شکنجه می باشد.
شکنجه گرانی که در سلولهای انفرادی معروف به سگدونی زندانيان بی دفاع و اسير را مورد شکنجه های وحشيانه قرار می دهند به نام های محسن خالصی و محسن بامداد می باشد. شکنجه ها با نظارت و همکاری حسن آخريان رئيس بند ۱ صورت می گيرد.
انتقال به سلولهای انفرادی و شکنجه زندانيان سياسی به دستور بازجويان وزارت اطلاعات صورت می گيرد ودستوارت آنها توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئيس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان و رئيس بندها به اجرا در آورده می شود.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،ضرب وشتم و انتقال به سلولهای انفرادی زندانی سياسی که در حال گذراندن حکم غير انسانی خود می باشند را محکوم می کندو از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به شکنجه های سازمان يافت و سيستماتيک در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016