دوشنبه 9 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بلاتکلیفی محمد یوسفی در بند ۳۵۰ اوین پس از ۱۱۰ روز بازداشت، کميته گزارشگران حقوق بشر

کمیته گزارشگران حقوق بشر - با گذشت بیش از ۱۱۰ روز از بازداشت محمد یوسفی، دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تلاش خانواده و نزدیکان او جهت تبدیل قرار بازداشت بی‌نتیجه بوده و او همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مراجعه‌ مکرر خانوادهی رشیدی به دادستانی و دادگاه انقلاب تهران برای تبدیل قرار بازداشت و یا صدور مرخصی تاکنون بی‌نتیجه مانده است. تنها پاسخ مراجع قضایی به خانواده‌ی وی این بوده که تنها صلواتی، قاضی پرونده‌ وی می‌تواند دستور تبدیل قرار یا صدور مرخصی را صادر کند.

لازم به ذکر است صلواتی، از چند روز پیش از تعطیلات نوروز در مرخصی به سر می‌برد.

محمد یوسفی، ورودی سال ۸۵ دانشکده مهندسی کشتی‌‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران)، در ۱۶ آذر سال گذشته در حالی که قصد ورود به دانشگاه را داشت بازداشت شد.

وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.

این درحالی است که به نظر می‌رسد علت صدور چنین حکم سنگینی، دوستی این دانشجو با مجید توکلی باشد. به گفته نزدیکان محمد یوسفی، یکی از جملاتی که قاضی صلواتی در جلسه‌ دادگاه، خطاب به وی اظهار داشته، این جمله بوده است: «غلط کردی با مجید خانم دوست شدی».

گفتنی است حکم دادگاه تجدیدنظر محمد یوسفی هنوز صادر نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016