سه شنبه 17 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن کرمی، برادر محبوبه کرمی در نامه ای به دادستان تهران: خواهرم سال پيش نيز هنگام فوت مادر در زندان بود، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری : محبوبه کرمی از اعضای کمپين يک ميليون امضاء که از تاريخ ۱۱ اسفند ماه در بازداشت است، به ۲۰۹ منتقل شد. وی از سه شنبه گذشته با خانواده خود تماسی نداشته است. اين در حالی است که به نقل از زندانيان، محبوبه پيش از انتقال به ۲۰۹ بيمار بوده و کاهش وزن شديد داشته است. اين مسئله موجب نگرانی برادر وی شده است.

از طرف ديگر، انتظار می رفت محبوبه تا پيش از ۱۹ فروردين، سالگرد فوت مادرش آزاد شود. سال گذشته نيز محبوبه تا هنگام فوت مادر خود در بازداشت بود.

در همين راستا برادر وی نامه ای به دادستان تهران نوشته و دراين نامه خواهان آزادی محبوبه کرمی شده است. در ادامه، متن کامل نامه محسن کرمی به دادستان تهران آمده است:

نامه برادر محبوبه کرمی به دادستان تهران



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان محترم تهران، جناب آقای عباس جعفری دولت آبادی

با سلام، بيش از يکماه از بازداشت خواهرم محبوبه کرمی ميگذرد. وی تمام اين مدت، منجمله روزهای فرخنده نوروز را در سلول انفرادی بسر برده و هنوز اتهامش مشخص نگرديده است.

در تنها ملاقاتی که با وی داشتم ، اظهار داشت توسط يکی از بازجويان مورد بدرفتاری قرار گرفته و با ظرف بطری آب ضربات زيادی بر سرش زده اند.

جناب آقای دادستان وقتی در حوزه معارف نظری عنوان ميکنيم که رواست از اندوه کنده شدن خلخال ازپای زنی يهودی بميريم، آيا ميتوانيم در عمل تا اين حد متفاوت با آن رفتار کنيم.

چنانچه مستحضريد اخيرا دادسرائی در داخل زندان برقرار گرديده که دسترسی به پرونده و بازپرس دادسرای فوق نه فقط برای خانواده، بلکه برای وکيل ايشان نيز مقدور نيست. به همين دليل، آقای هوشنگ پوربابائی بعنوان وکيل خواهرم تا به امروز موفق به ملاقات يا برقراری تماس با موکل خود نشده است.

جناب آقای دادستان محبوبه تنها دختر خانواده ايست که در آن پدر ومادر هردو بسختی بيمار بوده اند. مادر که به بيماری سرطان مبتلا بود سال گذشته در همين ايام نوروز در حالی فوت کرد که تنها دخترش بدليل اينکه قصد انجام ديدوبازديد نوروزی با خانواده مرحومه زهرا بنی يعقوب را داشت بازداشت شده ودر کنارش نبود.

پدر محبوبه نيزسالهاست از بيماری آلزايمر وپارکينسون بصورت همزمان رنج ميبرد وتنها پرستار اين پدر بيمار نيز محبوبه است.

اکنون می شنويم که محبوبه خود نيز در انفرادی نگه داشته می شود و بيمار است. خبر بيماری محبوبه در زندان ما را سخت نگران کرده وبا توجه به اينکه طی سال گذشته محبوبه دچار تالمات روحی شديد بوده وتحت مداوا قرار داشته، اميدوارم هر چه زودتر با مساعدت جنابعالی بيگناهی او ثابت واز زندان آزاد شود.

با آرزوی فردای بهتر برای همه

محسن کرمی
۱۶/۱/۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016