سه شنبه 17 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ذوالنور، جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه: خوشحال می‌شويم که فرزندان هاشمی محاکمه شوند، ايلنا

ـ موسوی و کروبی اگر در زندان باشند و آش و سوپ آنها سرد باشد، فرياد می‌کنند که حقوق بشر از بين رفت
- سقوط هاشمی، کروبی و موسوی به نفع نظام نيست
- معنی ندارد که لاريجانی هم اين طرف و هم آن طرف را داشته باشد


ايلنا: جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر امروزه ۴ نفر آمدند و به رهبر ايراد گرفتند که بايد کنار برود، مگر ولايت برای خودشان است که کنار بکشند؟ مگر دلبخواهی است که کنار بکشند؟،ولايت که وکالت نيست که کنار بروند.
به گزارش خبرنگار ايلنا از قم، حجت الاسلام و المسلمين مجتبی ذالنور دوشنبه شب در مراسمی با عنوان نشست بصيرت که در مسجد اهل بيت قم برگزار شد ضمن تأکيد بر لزوم داشتن بصيرت، اظهار داشت: در بسياری از موارد خيلی از خواص و دانشمندان به علت نداشتن بصيرت لازم دچار لغزش می‌شوند اما يک روستايی که حتی نمی‌داند اينترنت چيست، بصيرت دارد.
وی افزود: يک دوره در زمان انقلاب است که يک آيت‌الله العظمی به دليل نداشتن بصيرت مقابل امام(ره) ايستاد، به او مهر ساواکی بودن می‌خورد و يک زمان در دوران جنگ قرار داريم که عده‌ای می‌گفتند امام(ره) بايد در قيامت پاسخگوی خون اين همه جوان باشد و اين به دليل محدود بودن افق ديد آنهاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به تعيين قائم مقام رهبری در زمان امام(ره)، گفت:بسياری ولايت فقيه را نفهميده‌اند و آن را در حد يک وکيل می‌دانند؛ اگر افراد معنی ولايت فقيه را می‌فهميدند، قائم مقام رهبری تعيين نمی‌کردند، که بعدها در آن گير کنند؛ آن‌هايی که اين کار را کردند برای روز مبادا اين کار را انجام دادند.
وی اظهار داشت: در جريان پس از انتخابات، اينها آمدند و اعتماد مردم که سرمايه اصلی کشور بود را هدف قرار دادند که متعاقب آن امنيت کشور را به چالش بکشند؛ اين ها دقيقا اصل نظام را هدف گرفته اند، چرا که اعتماد را از جامعه گرفته‌اند.
ذالنور گفت: جريان مخالف گاهی آنچنان تشکيلاتی عمل می‌کند که بايد به آن ها نمره ۲۰داد، چرا که از کمترين امکانات، بيشترين استفاده‌ها را کرده‌اند؛ هميشه پشت هم بوده‌اند و برای خود شهيد درست کردند.
وی با ذکر اين نکته که ما در زمينه بصيرت در جامعه خوب عمل نکرده‌ايم، گفت:ما توانستيم که يک فوتباليست را به مردم خود بشناسانيم اما نتوانسته‌ايم رهبری را آن طور که بايد معرفی کنيم؛ هنوز هم بعد از ۲۰سال بعضی سؤال می‌کنند که چگونه شد که رهبر انقلاب که حجت‌الاسلام و المسلمين بود، يک شبه آيت‌الله العظمی شد؟ ما می‌گوييم که آيا تأييد ۸۰مجتهد خبرگان برای تأييد اجتهاد يک شخص کافی نيست؟
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران با تأکيد دوباره بر اهميت داشتن بصيرت در جامعه گفت: اگر بصيرت شما نبود، که ديگران در دوران اصلاحات همه چيز را برده بودند.
وی با اشاره به اينکه جمهوری اسلامی در بخش موشک‌های بالستيک به موفقيت‌های زيادی دست يافته است، اظهار داشت: دشمن اگر بخت خود را امتحان کند و يک موشک به سمت ايران پرتاب کند، هنوز گرد و خاکش تمام نشده، گرد و خاک موشک‌های ما از قلب تل‌آويو بلند می‌شود.
در بخش دوم اين مراسم که با پرسش و پاسخ همراه بود، ذالنور در پاسخ به سوالی در مورد برخورد دستگاه قضايی با فرزندان آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: اگر زور پدر زور باشد، گاهی آقايان زير بار زور می‌روند و در هر صورت ما اميدواريم که قوه قضاييه به وظيفه خود عمل کند.
وی ادامه داد: ما خوشحال نيستيم فرزندان آقای‌هاشمی محکوم شوند ولی خوشحال می‌شويم که آنها محاکمه شوند تا وضعيت آنها روشن شود.
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران گفت: اگر پاک بودن فرزندان ‌هاشمی در دادگاه ثابت شود ما هم دفاع خواهيم کرد، ولی اگر آنها مشکل دارند چرا بايد در فضايی قرار بگيرند که مردم روحانيت را زير سئوال ببرند، ما می‌‌گوييم آقای ‌هاشمی دفاع خود را از فرزندانش بردارد تا ما بگوييم که گناه فرزندان ربطی به پدر ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر به پرونده فرزندان ‌هاشمی رسيدگی شود مردم هم اميدوار خواهند شد و ديگر استخوان لای زخم نخواهند ماند، چرا که امروز آبروی افراد از نظام بالاتر نخواهد بود و البته کسی خوشحال نمی‌شود که فردی محکوم شود ولی وضعيت آنها بايد روشن شود.
ذالنور ادامه داد: اگر هاشمی متوجه شد فرزندانش اشتباه کردند بايد دست از حمايت از آنها بکشد، و نبايد با طناب پوسيده فرزندانش به چاه برود.
وی گفت: ما نه تنها از سقوط آقای هاشمی، بلکه از سقوط موسوی و کروبی هم نگرانيم و معتقديم که سقوط‌شان به نفع نظام نيست، چرا که يک نفر از انقلاب جدا و به اردوگاه دشمن ملحق می شود و ما همه دعا می کنيم که اين ها روشن شوند.
جانشين نماينده ولی فقيه درسپاه پاسداران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه نظرش در ارتباط با مواضع دکتر لاريجانی چيست، خاطرنشان کرد: ما از مواضع آقای لاريجانی گله داريم و ناراحت هستيم، جايی که رهبری در وسط ميدان درگيری آمده است، معنی ندارد که لاريجانی هم اين طرف و هم آن طرف را داشته باشد.
وی تصريح کرد: وقتی رهبری می‌‌گويد که خواص مواضع خود را شفاف بگويند يعنی اينکه آقای لاريجانی طوری صحبت کند که کسانی که عليه جمهوری اسلامی شعار می‌‌دهند عليه آقای لاريجانی نيز پر رنگ شعار دهند.
ذوالنور در پاسخ به سئوال ديگری مبنی بر اينکه چرا با سران فتنه برخورد نمی‌شود، تصريح کرد: برخورد با سران فتنه فقط پای قوه قضائيه نيست بلکه شورای امنيت ملی هم می‌‌تواند نقش داشته باشد، اين توپ بايد از زمين قوه قضائيه خارج شود.
وی تاکيد کرد: فکر نکنيد که اگر برخورد نمی شود، اسناد و مدارک کافی وجود ندارد، و يا نظام نمی‌تواند اين افراد را ساکت کند، چرا که نظام بزرگ‌تر از اين افراد را سر جای خود نشانده است.
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: اگر ما در آن زمان با اين افراد برخورد می‌‌کرديم آتش فتنه حقيقت را می‌‌سوزاند.
وی گفت: بايد بپذيريم که ۱۳ميليون به رئيس جمهور رأی ندادند و وقتی افکار عمومی با اين آقا همراه بود، اگر با وی برخورد می‌شد، اين امر آتش فتنه را عميق‌تر می‌‌کرد؛ برخورد بايد متناسب با سوژه باشد، اگر با برخی‌ها برخورد شود به قهرمانان ملی تبديل خواهند شد.
ذوالنور گفت: اگر الآن هم اين‌ها را زندانی کنيم، بعد از يک هفته حس ترحم در جامعه شروع می شود.
وی با طرح سوالی مبنی بر اينکه مگر نمی‌دانيد که موسوی و کروبی اکنون در زندان هستند؟، گفت: امروز سران فتنه به مرده‌های سياسی تبديل شده‌اند و امروز آنها در زندان هستند، ولی اين زندان به وسعت همه ايران است و زندانبانان آنها مردم هستند، امروز آنها هر کجا که می‌‌روند از مردم کتک می‌‌خورند، همه ديدند که در روز راه پيمايی ۲۲ بهمن آقای موسوی هنوز رئيس جمهور نشده ميراث بنی‌صدر را به ارث برد و با پوشش از بين مردم فرار کرد.
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موسوی و کروبی اگر در زندان باشند و آش و سوپ آنها سرد باشد، فرياد می‌کنند که حقوق بشر از بين رفت ولی الآن به هر کجا می روند کتک می خورند و اين هم هيچ هزينه‌ای برای نظام ندارد.
وی درباره بر موضع‌گيری‌های‌ هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:آقای ‌هاشمی را ما نبايد با موسوی و کروبی مقايسه کنيم، همه می‌‌دانند که «اصلاحات» مرهون دولت ‌هاشمی است و «مشارکت» فرزند نامشروع کارگزارانی بود که در دامن دولت‌ هاشمی شکل گرفت، نگرانی ما زمانی است که ‌هاشمی به ستون خيمه ضد انقلاب‌ها تبديل شود.
ذوالنور با اشاره به سخنان آقای‌هاشمی در مشهد گفت: آقای ‌هاشمی گفت که اگر مردم رهبری را نخواهند بايد کنار برود، من از آقای‌هاشمی می پرسم که مگر مردم در انتخابات بين شما و آقای احمدی‌نژاد او را انتخاب نکردند، پس چرا شما کنار نرفتيد ؟
وی گفت: آنها از اين سخن پيامبر(ص) به امام علی(ع) استفاده می‌کنند که اگر مردم تورا نخواستند خود را به مردم تحميل نکن، اما اين سخن برای قبل از قبول ولايت است و زمانی که ولايت را کسی قبول کرد که نبايد کنار برود.
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران، بيان کرد: اگر امروزه ۴نفر آمدند و به رهبر ايراد گرفتند که بايد کنار برود، مگر ولايت برای خودشان است که کنار بکشند؟ مگر دلبخواهی است که کنار بکشند؟، ولايت که وکالت نيست که کنار بروند.
وی با اشاره به اينکه آقای هاشمی ۳روز قبل از انتخابات بر اساس مناظره‌های رئيس جمهور به رهبری نامه نوشت، اظهار داشت: آقای هاشمی، اگر هم احمدی‌نژاد اشتباه کرده چرا از او شکايت نمی کنيد؟،شما که نفوذتان در قوه قضاييه کم نيست.
ذالنور ادامه داد: آقای هاشمی در موقع رأی دادن از اطرافيان می‌پرسد کد آقای موسوی چند است؟ و آن وقت می‌گويد من در انتخابات دخالت نکردم؛ يا همسر آقای هاشمی به همه می‌گويد که من به موسوی رأی دادم و اگر هرکس غير از آقای موسوی انتخاب شود تقلب است؛ خبرنگار از ايشان می پرسد که اگر اين گونه شود مردم بايد چه کنند؟ که ايشان از همان جا فرمان آشوب و حضور مردم در کف خيابان‌ها را می‌دهند.
وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با مواضع سيد حسن خمينی، خاطرنشان کرد: البته آنگونه که آقايان می‌‌خواستند نشد، آنها می‌‌خواستند که از سيد حسن آقا استفاده ابزاری داشته باشند ولی آنگونه که توقع داشتند نشد و سيد حسن آقا در دهه فجر با رهبری در مرقد امام (ره) حاضر شدند و همچنين با تماسی که رهبری داشتند رئيس جمهور را نيز همراهی کردند.
جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بهتر اين بود که زمانی که بعضی شعار های ساختار شکنانه می‌دادند، ايشان به عنوان يادگار امام(ره) موضع‌گيری می‌کردند و بايد توجه داشت که فرزندان واقعی امام(ره) کسانی اند که آرمان های امام(ره) را حفظ کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016