جمعه 20 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديد دراويش بهبهان برای تعطيلی محافل درويشی، هرانا

خبرگزاری هرانا - اداره اطلاعات نيروی انتظامی شهرستان بهبهان، اکبر صفوت، از دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی را احضار و خواستار تعطيل شدن جلسات محافل درويشی در منزلش شد.
به گزارش سايت مجذوبان نور ، اين درويش روز چهارشنبه ۱۸ فروردين ماه مورد تفتيش عقيده توسط مأموران وزارت اطلاعات اين شهرستان قرار گرفت و از وی با فشار و تهديد و ارعاب خواسته شد تا مجلس دراويش در اين شهر را تعطيل کرده و از هرگونه گردهمايی دراويش خودداری کند. تهديدهای مأموران تا جايی پيش رفت که اين فرد مجبور شد تا تعهد نامه اجباری ترک فعاليت را امضا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، دايره اطلاعات نيروی انتظامی بهبهان همچنين ۵ نفر از دراويش ساکن در منطقه آغاجاری را نيز احضار و آنها را مجبور به امضای تعهدنامه در يکی از دفاتر اسناد رسمی مبنی برتعطيلی مجالس درويشی در اين شهرستان نموده است.
خاطر نشان می شود، احضار دراويش توسط دايره اطلاعات نيروی انتظامی بهبهان و برای امضای تعهدنامه های رسمی و غيررسمی در شرايطی صورت گرفته که براساس اصول ۲۲ و۲۳ قانون اساسی ايران ، حيثيت اشخاص از تعرض مصون است و هيچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقيده ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد.

همچنين براساس اصول و آيين دادرسی کيفری در ايران ، احضار افراد به مراجع قضايی ، انتظامی و اطلاعاتی بايد به موجب احضاريه کتبی مشتمل بر نوع اتهام ومشخصات شاکی باشد . بنابراين بر تعهدنامه های مأخوذه از دراويش هيچ اثر قانونی مترتب نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016